Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Poničené Pendolino ze Studénky projde kompletní opravou

Poničené Pendolino ze Studénky projde kompletní opravou

6.1.2016 – autor: MARTIN HARÁK

České dráhy opraví elektrickou jednotku Pendolino 680.003 poničenou při loňské nehodě ve Studénce. Renovaci čelního, kterou na cca 210 milionů korun předběžně vyčíslila firma Alstom, schválila dozorčí rada ČD. Národní dopravce s výrobcem vlaku zahájil podle pravidel zákona o veřejných zakázkách jednání o konečné ceně.

Poničené Pendolino ze Studénky čeká kompletní oprava

Čelní vůz bude zcela nový

Pro čelní vůz s označením 682.003 vyrobí v Itálii novou vozovou skříň, která bude shodná s původním provedením. Pro opravu se také použijí některé původní komponenty – podvozky, trakční a pomocné měniče nebo hydraulika naklápění – přičemž vybavení interiéru vozidla je předmětem dalších jednání mezi ČD a firmou Alstom. Zcela nové bude pochopitelně i stanoviště strojvedoucího, které se ale bude minimálně lišit od těch na stávajících. Na druhém poškozeném voze 082.003, který má rozbitý představek a proraženou vozovou skříň, se provede pouze jedna zásadní oprava. Představek se nahradí stejným dílem z havarovaného čelního vozu, který zůstal takřka nepoškozen. Díry, které vytvořily ocelové plechy z havarovaného nákladního automobilu, se zavaří.

Prodlevy se minimalizují

Než se ale Pendolino 680.003 vrátí na koleje, je potřeba minimalizovat počet dnů odstavení ostatních jednotek. Odborníci z Českých drah našli odpovídající způsob, který si již pilotně vyzkoušeli a koncem loňského roku ho oficiálně potvrdil i Drážní úřad. Během následujících dvou let jak při plánovaných vyvazovacích, tak i mimořádných opravách, bude muset národní dopravce na předem určené spoje SC Pendolino nasadit náhradní soupravy složené z běžných vozů a standardní lokomotivy. ČD jde především o to, aby doba nasazování náhradních „klasických“ souprav byla co nejkratší a cestující nepřišli o komfort, na který jsou ve spojích pod značkou SC Pendolino zvyklí.

Vyvazovací doba jen dvacet dnů
V září loňského roku technici takzvané Dílny 680 v pražském Depu kolejových vozidel zkušebně odpojili dva vozy z jednotky 680.001. Právě stejný počet vozů schází v poškozené jednotce ze Studénky. Oba vozy z „jedničky“ připojili technici ke zbytku „trojky“ a současně ověřili funkčnost celého vlaku. Samotné rozpojování a spojování Pendolin není jednoduchá a časově krátká záležitost, jak by se možná na první pohled mohlo zdát, takže se k celému procesu musí přistupovat podle přesného harmonogramu. Podle vedoucího Dílny 680 Jana Studeníka jeho tým zjistil, že kvůli vyvazovacím opravám nemusí odstavovat další jednotku na dlouhých devadesát až sto dnů a odstavnou dobu při vyvazovací opravě je možné zkrátit na pouhých dvacet dnů. 


Průměrné hodnocení (31 hlasů): 4.42

Další články této rubriky

Vlakvedoucí sbírá ceny v cyklistických závodechVlakvedoucí sbírá ceny v cyklistických závodech

20.2.2019 - Sportovat začal už na základní škole. Nejprve se věnoval atletice, později navíc vesloval. V šestnácti letech jeho sportovní kariéru ukončilo zranění kolene, a tak se ke sportování vrátil až po čtyřicítce, kdy si doslova z hecu… »

Tváře VUZ: Neexistuje požadavek, který bychom nevyřešiliTváře VUZ: Neexistuje požadavek, který bychom nevyřešili

19.2.2019 - Provozní ředitel zkušebnictví a člen představenstva Výzkumného Ústavu Železničního Miloš Klofanda se stal nedílnou součástí několika generací české železnice. Stál u mnoha milníků, zažil neuvěřitelné příběhy, byl u… »

Ozubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horáchOzubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horách

18.2.2019 - Nelámou rychlostní rekordy, ale zato bezpečně dopravují po mnohdy neuvěřitelně strmých terénech cestující, kteří by jinak museli absolvovat náročnou cestu po svých. Ozubnicové dráhy – německy Zahnradbahn, francouzsky Chemin de… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika