Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

22.1.2024 – autor: PETR SLONEK

Nový jízdní řád přinesl v Praze i výrazné omezení železniční dopravy na mostě přes Vltavu na Výtoni. Na základě aktuálních výstupů z měření zde Správa železnic musela v prosinci přistoupit k výrazným škrtům v provozu. Změny se týkají linek Českých drah S7 a S65 a postihnou tisíce cestujících denně.

Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

Po podrobné prohlídce a odhalení špatného technického stavu železničního mostu na Výtoni byl v roce 2020 zahájen permanentní monitoring, který zajišťují odborníci z ČVUT. Od srpna do listopadu 2023 se nad rámec tohoto monitoringu uskutečnil také průzkum korozního oslabení, diagnostika pomocí endoskopu, měření zbytkové tloušťky, ošetření protikorozní ochranou pro zastavení degradace a kontrola únavového poškození.
„Bohužel, vzhledem k výsledkům měření na mostě bylo nutné zavést značná omezení provozu. Nepotěšíme zejména cestující na západ od Prahy, ale chceme-li zajistit jejich bezpečnost, nemáme jinou možnost,“ vysvětlil důvody ředitel odboru přípravy staveb SŽ Pavel Paidar. 
Od 10. prosince se tak na výtoňském mostě nesmí soupravy míjet, neboť stavba unese už jen jeden vlak. Zároveň se snížila na polovinu rychlost ze současných 40 km/h na 20 km/h. Sníží se také intenzita železniční dopravy o zhruba dvě třetiny, přičemž celková váha vlakových souprav klesne ze stávajících 27 mil. tun za rok na 10 mil. tun. 
To znamená, že výtoňský most bude moct využívat výrazně méně vlaků a v podstatě žádný nákladní vlak. Omezení dopadlo zejména na vlaky linky S7 na trase Praha hlavní nádraží – Praha-Radotín/Řevnice, které nyní končí na Smíchově. Jedná se o 59 spojů za den. Základní vlaky linky S7 Praha – Beroun přes výtoňský most i nadále pojedou. 
Zkrátí se i trasa vlaků na lince Praha hlavní nádraží – Hostivice – Rudná u Prahy a budou stejně jako v případ linky S7 ukončeny na Smíchově. Jde o 35 spojů za den. „Tato situace bude výhledově pro cestující ještě méně příjemná ve chvíli, kdy začne rekonstrukce smíchovského nádraží, kdy se dají čekat další výluky,“ řekl Paidar. Podle SŽ příští rok hrozí další omezení provozu. Organizace plánuje v prvním pololetí zadat přepočet údajů k mostu, který určí další případné omezení a upřesní zbytkovou životnost konstrukce.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika