Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Pendolino se u Studénky srazilo s kamionem

Pendolino se u Studénky srazilo s kamionem

22.7.2015 – autor: PETR SLONEK

Tři mrtvé a celkem osmnáct zraněných si vyžádala dnešní srážka osobního vlaku s kamionem na přejezdu u Studénky na Novojičínsku. Nehoda se stala v 7.43 hodin ve směru na Prahu. Pendolino směřovalo na pravidelné lince z Bohumína do Františkových Lázní a jelo v něm přibližně 170 cestujících.

Pendolino se u Studénky srazilo s kamionem

Tragická a zároveň zcela zbytečná havárie se stala poblíž Studénky. Polský kamion s plechy tam ráno podle dostupných informací vjel na přejezd ve chvíli, kdy blikala výstražná světla a závory „šly dolů“. Bohužel na kolejích zůstal stát a krátce poté do něj v plné rychlosti narazilo Pendolino. Následky byly děsivé – jeden člověk zemřel téměř okamžitě, dalšího se marně snažili oživit záchranáři. Třetí pak zemřel v noci na čtvrtek v ostravské nemocnici. Třináct lidí utrpělo různá zranění, tři nadále zůstávají v nemocnici. Velmi vážná poranění s trvalými následky utrpěl i strojvůdce vlaku, jemuž lékaři museli amputovat nohu. Naopak řidič kamionu a pravděpodobný viník vyvázl. Zranilo se i pět drážních zaměstnanců, kteří se při neštěstí pohybovali poblíž trati.

Materiální škody po dnešní srážce vlaku s kamionem u Studénky na Novojičínsku dosahují téměř 160 milionů korun, z toho 150 milionů korun jsou na vlaku. Provoz na trati byl zastaven, České dráhy poslaly pro cestující náhradní autobusy. Hlavní koridorová trať, nejvytíženější v celé zemi, zůstala uzavřená až do pozdního večera.

Odškodnění pro cestující Českých drah

Na místo neštěstí dorazil také předseda představenstva ČD Pavel Krtek. „Jde o vážnou nehodu, která se bohužel neobešla bez obětí na životech. Chtěl bych proto vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým, jejich příbuzným a přátelům. Zároveň pevně věřím, že všichni zranění, mezi nimiž je i náš strojvedoucí, jsou mimo ohrožení života,“ uvedl.

„I když zjevně nejsme viníkem nehody, jsme samozřejmě připraveni všechny postižené standardně odškodnit,“ dodal Pavel Krtek. Vše podle něj bude řešit právní odbor Českých drah. „Pro cestující z postiženého vlaku i jejich příbuzné jsme zřídili také speciální linky, kde mohou požádat o psychologickou pomoc," upozornil předseda představenstva. Více o tom, kde a jak uplatnit odškodnění si můžete přečíst na webu národního dopravce www.cd.cz/infoservis/aktuality/-24549/ v sekci aktuality.

Auto s plechy začalo po srážce hořet a vlak před sebou tlačil stovky metrů hořící trosky vozu. Záchranáři rozvezli zraněné do nemocnic v Ostravě, Novém Jičíně a Bílovci. Lidé s nejvážnějšími zraněními zamířili do traumacentra ostravské fakultní nemocnice.

Vlakovou soupravu začaly České dráhy odtahovat kolem sedmé večerní. Na autobus museli přestoupit i ministři mířící ráno z Prahy do Ostravy na zasedání vlády. Provoz na železnici se podařilo částečně zprovoznit o půl desáté večer. Chybějící Pendolino, odtažené do bohumínského depa, nahradily moderní klimatizované vozy. V noci na pondělí 27. července poničené Pendolino dorazilo do domovského depa v Praze, kde se rozhodne o jeho dalším osudu.

Ve čtvrtek policie také vyslechla padesátiletého polského řidiče kamionu a obvinila ho z obecného ohrožení, za což mu hrozí až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že na přejezd vjel, když blikala červená výstražná světla.

Smutným paradoxem také je, že strojvůdce Pendolina už jednou podobné události čelil. Loni zabránil jisté srážce na přejezdu, čtěte zde https://seznam.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/.

Studénka je asi prokletá

Před sedmi lety se nedaleko místa dnešního neštěstí stala ještě tragičtější nehoda. V srpnu 2008 rovněž ve Studénce havaroval rychlík, který narazil do spadlé části mostní konstrukce. Tehdy na následky nehody zemřelo osm lidí, zraněných bylo sedm desítek.

Neštěstí podle znalců zavinili stavbaři na mostě, kteří zvolili špatnou technologii zajištění podpůrné konstrukce. Obžalováno bylo deset lidí, soud začal v roce 2011 a stále neskončil.

 

 


Průměrné hodnocení (12 hlasů): 4.75

Fotogalerie

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika