Železničář / Hlavní zprávy / Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce
Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce
15.11.2017 – autor: REDAKCE
Mise českých podnikatelů v Indii se v říjnu zúčastnil i předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek. Zástupci českého železničního průmyslu si ho pozvali především jako šéfa svého tradičního odběratele, a tedy cennou referenci. Například česká společnost Bonatrans už v Indii působí a dodává dvoukolí indickým drahám. Může však tamní trh představovat příležitost i pro samotné České dráhy? Podle šéfa národního dopravce ano.
Akci pořádala Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) ve spolupráci se Zastupitelským úřadem ČR v Dillí. Účastníci navštívili veletrh IREE, indické ministerstvo železnic a další instituce. Zúčastnili se také zasedání Řídícího výboru ustaveného na základě strategického partnerství mezi ACRI a ČD za českou stranu a Indickými drahami. „Indické dráhy jsou jedním z největších železničních přepravců světa. Zaměstnávají přes milion lidí a každoročně využije jejich služeb přes devět miliard cestujících. Za rok přepraví miliardu tun nákladu,“ uvedl Pavel Krtek. ACRI jej požádala, zda by jako generální ředitel největšího českého dopravce nepomohl při jednáních s Indy a nepos-kytl našim výrobcům reference. Při té příležitosti nabízel i služby ČD. „Byla by škoda propásnout takovou šanci. Nikdy samozřejmě nebudeme provozovat osobní dopravu v Indii. Ale České dráhy zdaleka nejsou jen osobní doprava. Cargo může vozit kontejnery do Hamburku, odkud putují dál na lodích do Indie a opět po železnici k tamním odběratelům. VUZ testuje nová vozidla výrobcům z celého světa a náš Dopravní vzdělávací institut má potenciál poskytovat služby v oblasti školení železničního personálu i v zahraničí. Školení už zajišťuje například v Polsku a aktuálně jedná s Indonésií,“ vysvětlil předseda.
Setkal se například s unijním ministrem železnic Piyush Goyalem a probrali zájem Indie o dodávky kolejnic. „Byl jsem tam zároveň jako člen CER Management Committee, tedy vedení Společenství evropských železnic, které je nejsilnějším představitelem železniční lobby v Bruselu. Odpovídal jsem na řadu otázek týkajících se zajištění bezpečnosti provozu na železnici v Evropě, a to včetně příslušné legislativy. Velké téma byla také ochrana vlaků před případným útokem teroristů. Řeší se na celém světě,“ doplnil Krtek.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »