Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Pavel Krtek v Amsterdamu diskutoval o železničním trhu

Pavel Krtek v Amsterdamu diskutoval o železničním trhu

9.6.2016 – autor: REDAKCE

Předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek se 7. června na pozvání organizátorů jubilejního 20. kongresu Passenger Rail Europe v Amsterdamu zúčastnil přednášky o proměnách českého železničního trhu. Ve své prezentaci se zaměřil na jednotlivé obchodní segmenty, jejich vývoj a investiční rozvoj.

Pavel Krtek v Amsterdamu diskutoval o proměnách českého železničního trhu

Za nejvíce rostoucí označil dálkovou a příměstskou dopravu, která těží z nasazení nových vozidel a kongescí na silnicích. Naopak upozornil na konkurenční nevýhody tuzemské železnice, mezi které patří především naprostá absence rychlých tratí a dražší poplatky za dráhu oproti silnici. Pavel Krtek prezentoval i klíčové projekty mezinárodní dopravy, především pak projekt railjet z Prahy přes Vídeň do Grazu a linku Praha-Berlín.

Za potenciálně slibné relace označil spojení Prahy s hornorakouským Lincem a Prahy s bavorským Mnichovem. Na obou relacích je však třeba modernizovat infrastrukturu tak, aby jízdní doby byly konkurenceschopné se silniční dopravou. V rámci panelové diskuse odpovídal i na dotazy ohledně stavu implementace železničních balíčků v ČR. Překvapil účastníky informací, že železniční trh byl bez dostatečného regulačního rámce otevřen již od ledna 1995, čehož tehdy využili především operátoři v nákladní dopravě.

Zástupci dopravců představili plány

Z řad dalších účastníků zazněly strategické plány národních železničních dopravců DB Fernverkehr, PKP Intercity, NS, SNCB, SNCF, SBB, SJ, MÁV a jejich dceřiných společností Abelio, Eurostar a Thalys. Společným jmenovatelem bylo využití digitálních technologií pro IT aplikace k usnadnění informovanosti a snazší odbavení cestující veřejnosti. Objevily se i názory z Asociace vlakových dopravních společností (ATOC) z Velké Británie o tom, jak se po letech opět hledá jednotná tvář "národní dráhy" (National Rail) poté, co národní železniční podnik British Rail byl před 20 lety obětován na oltář údajně všespasitelné konkurence.

Není bez zajímavosti, že donedávna největšího soukromého dopravce v Evropě – ARRIVA – si rozdělily státní italské FSI a německá DB. Jak zaznělo od šéfa strategie domácí NS, národní železniční dopravce provozuje v Holandsku vlaky na páteřní síti a toliko lokální spoje provozuje soukromá konkurence.


Průměrné hodnocení (12 hlasů): 4.08

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika