Železničář / Hlavní zprávy / Patrové jednotky už si podmanily i Německo
Patrové jednotky už si podmanily i Německo
6.6.2018 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ
Dvoupodlažní osobní vozy mají v Německu velkou tradici. Parní patrový vůz byl používán v Hesensku dokonce už v 19. století. Ve 30. letech 20. století přišel německý železniční průmysl s moderní koncepcí aerodynamicky tvarovaných článkových patrových vozů a vratných souprav s řídicími vozy. Po světové válce se Německo rozdělilo, a zatímco na Západě se nové konstrukce patrových vozů neujaly, na Východě byly původní koncepty úspěšně rozvíjeny.

Další články této rubriky
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »
Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky
20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »