Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

26.10.2020 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy masivně investují do svého technického zázemí. Důkazem je i nedávné zahájení výstavby moderní opravárenské haly v Plzni. Novinka nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb a další vyspělé technické komponenty. Dopravce díky hale zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 844 RegioShark, 650 RegioPanter a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat. Dokončení objektu je naplánováno na leden roku 2022.

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

Plzeňské Oblastní centrum údržby Západ (OCÚ) nabídne do dvou let moderní opravárenskou halu. V polovině září začala slavnostním poklepáním na základní kámen její výstavba. Není to zároveň na dlouhou dobu poslední počin. Modernizace se dotkne i haly v Olomouci, nové vyrostou i v Chebu a Českých Budějovicích.
V nové budově bude dopravce opravovat především elektrické jednotky řady 650 a motorové řady 844. RegioPanteři i RegioSharky jsou totiž na západočeských a jihočeských kolejích hojně zastoupení, další navíc přibydou. Předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský při zahájení výstavby řekl, že Panteři budou sloužit i na linkách Klatovy – Beroun a Plzeň – Karlovy Vary. „Proto potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro jejich kvalitní a efektivní servis,“ uvedl.  Místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus doplnil, že u elektrických jednotek řady 650 RegioPanter bude počet navýšen ze současných devíti na 24.

Součástí i pyrotechnický průzkum

Hala umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav. „To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozidla vracet rychleji zpět do provozu,“ vysvětlil Kraus. Dále budova nabídne čtyři koleje (každá o 100 m délky), sloupkový kanál ve všech kolejích, portálový jeřáb s nosností 5 tun, montážní lávky pro přístup na střechy vozidel, rozvod stlačeného vzduchu a vody pro zbrojení vozidel, dílny, sociální zázemí a sklady.

Před zahájením samotné stavby bude nutné snést stávající kolejiště, které je tvořeno čtyřmi kolejemi a dvěma výhybkami. Stavaři také zdemolují dvě drobné stavby, které v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy zauhlování parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, neboť na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk. Proinvestuje se zhruba 200 milionů korun.

České dráhy hodlají v modernizaci infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitárních kolejí. V letošním roce bude zahájena oprava haly v Olomouci, v Chebu se chystá stavba první typizované opravárenské haly. Další taková by měla vzniknout v Českých Budějovicích.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

Zlínský kraj převzal pět nových PanterůZlínský kraj převzal pět nových Panterů

10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »

Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmiLišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi

6.12.2024 - České dráhy už převzaly od polského výrobce PESA Bydgoszcz rovných 50 kusů moderních motorových jednotek řady 847 RegioFox, kterým se přezdívá Liška. Jubilejním, 50. vlakem se počátkem listopadu stalo vozidlo s číslem 847.043,… »

Na odložené oslavy NDŽ zavítal rekordní počet návštěvníkůNa odložené oslavy NDŽ zavítal rekordní počet návštěvníků

28.11.2024 - Česká Třebová se třetí říjnový víkend stala centrem pozornosti všech fanoušků dráhy. Významný železniční uzel totiž hostil letošní Národní den železnice. Původně se oslavy měly uskutečnit už tradičně v září, kvůli… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika