Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

13.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské depo kolejových vozidel Českých drah dokončuje revitalizaci osmasedmdesáti vozů řad A, B a BDs a postupně je nasazuje na linku R 17 z Prahy do Českých Budějovic. Z vozů tedy postupně mizí koženková sedadla, celkovou revitalizací prochází toalety včetně speciálního polepu.

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

„Práce zahrnují i seřízení oken a dveří, hloubkové vyčištění interiérů a revize centrálního zavírání dveří. Do vozů jsou instalována i bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří,“ vyjmenoval práce Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Do každého vozu ČD investují necelých 300 tisíc korun.

S provozem revitalizovaných vozů na lince R17 ČD počítají ještě v následujících cca dvou letech. Během té doby chce společnost pořídit dalších padesát moderních vozů, které nasadí na spoje linky

Ex 3 z Prahy do Bratislavy a Budapešti a na další linky. Vozový park, který nyní zajišťuje vozbu těchto expresů, přejde primárně na vlaky do Českých Budějovic. V případě nynějších investic národní dopravce zareagoval na kritiku Středočeského a Jihočeského kraje na nasazování starších vozů s koženkou. Národní dopravce představil první ucelenou soupravu vedení krajů v polovině letošního září. „Práce na všech vozech budou hotové do Vánoc, začalo se v červenci,“ doplnil Štěpán. Pozitivní ohlasy zástupci ČD zaznamenali i z ministerstva dopravy, tedy od objednatele dálkové dopravy.

Upraví se ještě až stovka

Omlazovací kúru si v následujícím roce dopřeje ještě až stovka vozů zmíněných řad. Staženy budou do plzeňského depa, kde jsou vhodné podmínky, z celé ČR. Práce začnou již po Novém roce. Aktuálně  se uskuteční omlazení prvních 50 vozů a v závislosti na postupu výběrového řízení na pořízení nových vagonů je v záloze i druhá etapa počítající s dalšími padesáti vozy. Náklady na opravu nadcházející stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun. I tyto vagony budou sloužit v dálkové dopravě jen po dobu necelých tří let, poté se v tomto segmentu už se starými vozy cestující setkávat nebudou.

Rychlíky linky R17 vyrážejí z Holešovic ve dvouhodinovém, resp. hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Benešova, Tábora, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic.            (hol)


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 4.27

Další články této rubriky

Flotila Lišek na Plzeňsku je kompletníFlotila Lišek na Plzeňsku je kompletní

11.3.2025 - Dodávka moderních motorových jednotek RegioFox do Plzeňského kraje byla úspěšně završena. České dráhy začátkem února převzaly poslední dva kusy z dodávky celkem 10 nových vlaků od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Jednotky… »

České dráhy loni přepravily o 3 % cestujících víceČeské dráhy loni přepravily o 3 % cestujících více

7.3.2025 - Vlaky Českých drah v roce 2024 přepravily téměř 169 milionů cestujících, kteří v nich ujeli celkem 8,28 miliardy kilometrů. To je meziročně o tři procenta více. Počet přepravených zákazníků vzrostl na vnitrostátních a… »

Pod hlavním nádražím vyroste nová dvoupatrová stanicePod hlavním nádražím vyroste nová dvoupatrová stanice

3.3.2025 - V Praze by v budoucnu měla přímo pod stávajícím hlavním nádražím vzniknout nová dvoupatrová železniční stanice. Další čtyři podzemní zastávky vyrostou na nedalekém Václavském náměstí, Karlově náměstí, v Karlíně a na… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika