Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku

Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku

23.12.2022 – autor: PETR SLONEK

Úprava dopravního modelu na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora, patří k hlavním novinkám nového jízdného řádu v Praze a Středočeském kraji. Dopravní koncept se změnil také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově jezdí většina vlaků přímo až do Prahy. Nový jízdní řád platí do 9. prosince 2023.

Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku

V době platnosti jízdního řádu 2022/23 ujedou regionální vlaky na území hlavního města Prahy celkem 4,97 mil. vlakokilometrů (meziročně +0,35 %), na území Středočeského kraje pak celkem 15,18 mil. vlakokilometrů (+0,21 %). V Praze a Středočeském kraji pojede celkem 2 232 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků, tj. v průměru 1 713 denně.

Změna dopravního modelu na Benešovsku a návazných tratích
Od zahájení platnosti nového jízdního řádu je díky spuštění plné rychlosti na nové koridorové trati výrazně upravena doprava na Benešovsku a okolí. Díky zrychlení vlaků a kvůli jiným polohám dálkové dopravy se musí přizpůsobit osobní a spěšné vlaky na tratích 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany, 212 Čerčany – Zruč nad Sázavou (– Světlá nad Sázavou), 220 Benešov u Prahy – Tábor, 221 Praha – Benešov u Prahy, 222 Benešov u Prahy – Vlašim a 223 Olbramovice – Sedlčany. Z Benešova na jih je nyní regionální doprava řešena novým konceptem, kdy jsou zajištěné přímé vlaky Benešov – Olbramovice – Sedlčany a Olbramovice – Tábor.

Změna dopravního modelu na trati 093 Kralupy n. Vlt. – Kladno
Nový dopravní model na trati 093 Kralupy n. Vlt. – Kladno přinesl změny zejména ve směru Kralupy – Kladno. Zrušeny jsou pobyty v Brandýsku a přestupy v Kladně-Ostrovci a naprostá většina vlaků je přímá v relaci Kralupy n. Vlt. – Kladno – Praha, v opačném směru nastaly jen drobné změny. Zlepšila se rovněž návaznost spojů v Kralupech n. Vltavou.
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

Léto v jídelních vozech ČD začíná už v květnuLéto v jídelních vozech ČD začíná už v květnu

9.5.2024 - Přestože je astronomické léto ještě relativně daleko před námi a s tím meteorologickým si nikdy nemůžeme být úplně jistí, do jídelních vozů a bistrovozů Českých drah dorazilo gastronomické léto již na začátku května. Na… »

ČD převzaly prvního RegioPantera pro PIDČD převzaly prvního RegioPantera pro PID

6.5.2024 - České dráhy převzaly první jednotku RegioPanter pro PID. Veřejnosti se nový vlak poprvé představil na Regionálním dni PID v Benešově u Prahy 20. dubna. Jedná se o první z celkem dvaadvaceti jednotek, které letos zamíří na tratě v… »

Hospodaření Skupiny ČD skončilo s rekordním ziskemHospodaření Skupiny ČD skončilo s rekordním ziskem

3.5.2024 - Skupina ČD loni zaznamenala historicky nejvyšší zisk vykazovaný podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS). Konsolidovaný hospodářský výsledek skupiny před zdaněním podle IRFS v roce 2023 dosáhl 3,8 miliardy Kč.… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika