Železničář / Hlavní zprávy / Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku
Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku
23.12.2022 – autor: PETR SLONEK
Úprava dopravního modelu na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora, patří k hlavním novinkám nového jízdného řádu v Praze a Středočeském kraji. Dopravní koncept se změnil také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově jezdí většina vlaků přímo až do Prahy. Nový jízdní řád platí do 9. prosince 2023.
V době platnosti jízdního řádu 2022/23 ujedou regionální vlaky na území hlavního města Prahy celkem 4,97 mil. vlakokilometrů (meziročně +0,35 %), na území Středočeského kraje pak celkem 15,18 mil. vlakokilometrů (+0,21 %). V Praze a Středočeském kraji pojede celkem 2 232 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků, tj. v průměru 1 713 denně.
Změna dopravního modelu na Benešovsku a návazných tratích
Od zahájení platnosti nového jízdního řádu je díky spuštění plné rychlosti na nové koridorové trati výrazně upravena doprava na Benešovsku a okolí. Díky zrychlení vlaků a kvůli jiným polohám dálkové dopravy se musí přizpůsobit osobní a spěšné vlaky na tratích 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany, 212 Čerčany – Zruč nad Sázavou (– Světlá nad Sázavou), 220 Benešov u Prahy – Tábor, 221 Praha – Benešov u Prahy, 222 Benešov u Prahy – Vlašim a 223 Olbramovice – Sedlčany. Z Benešova na jih je nyní regionální doprava řešena novým konceptem, kdy jsou zajištěné přímé vlaky Benešov – Olbramovice – Sedlčany a Olbramovice – Tábor.
Změna dopravního modelu na trati 093 Kralupy n. Vlt. – Kladno
Nový dopravní model na trati 093 Kralupy n. Vlt. – Kladno přinesl změny zejména ve směru Kralupy – Kladno. Zrušeny jsou pobyty v Brandýsku a přestupy v Kladně-Ostrovci a naprostá většina vlaků je přímá v relaci Kralupy n. Vlt. – Kladno – Praha, v opačném směru nastaly jen drobné změny. Zlepšila se rovněž návaznost spojů v Kralupech n. Vltavou.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »