Železničář / Hlavní zprávy / Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout
Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout
13.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK
Jízdenku do vlaku Českých drah je v aplikaci Můj vlak nově možné zakoupit během pár desítek vteřin a doslova na pár kliků. Po změně nákupního modelu volali samotní cestující. Kýženou úpravu umožnil další rozvoj technologií. Zjednodušení nákupního procesu však není jediným vylepšením oblíbené aplikace.
Se začátkem července spustily České dráhy aktualizovanou verzi mobilní aplikace Můj vlak, která přinesla výrazné zjednodušení nákupního procesu. Ten se po modifikacích zkrátil prakticky na polovinu. Stávajícím uživatelům přijde nová verze postupně s aktualizacemi, noví si ji mohou do chytrého telefonu stáhnout zdarma z obchodu Google Play (pro Android) či Apple Store (pro iOS). Jde zároveň o druhý velký update. První přinesl implementaci In Karty do mobilu.
„Využili jsme rozvoje nových technologií a zároveň vyslyšeli volání uživatelů,“ vysvětlil Roman Menc, web manažer ČD a jeden z tvůrců aplikace. Cestující si tedy mohou pořídit jízdenku pomocí pár kliknutí. Další výhodou je, že aplikace dokáže zobrazit přesnou cenu vyhledaného spojení či umožňuje rychlé přepínání vozové třídy včetně okamžitého přepočítání ceny. Vybrali jsme nejčastější kombinace druhů jízdenek a tarifů a ty nabízíme. Další možnosti jsou ve výběru. Novinka pracuje i s různými pobídkami, respektive umí zvýraznit informaci, zda jde o vázanou nebo flexibilní jízdenku, a podle toho přepočítá cenu. Tam, kde bude možnost získat jízdenku vázanou, se aplikace zeptá, zda chce vázanou, anebo flexibilní. Cestující si díky tomu může vybrat. Další novinkou usnadňující cestování je zobrazení informací z odjezdových tabulí v cílové stanici na návazné autobusové i vlakové spoje.
Informují o změně
České dráhy zároveň rozjely zasílání novinek servisního charakteru pomocí notifikací. „Nebude to fungovat jako kanál pro zasílání obchodních nabídek. Například v červnu, když se provoz po pandemii vrátil k normálu, jsme zasílali informaci, že si cestující mohou opět pořizovat místenky. Plánujeme i zasílání SMS či mailů jako informačního servisu v případě, že se upraví parametry služby – změna řazení, změna trasy, změna jízdního řádu či kterýkoliv parametr, který má vliv na cestu.“
Vizuální podoba aplikace se příliš nezměnila. Přehledné, intuitivní rozhraní je totiž jedním z mnoha jejích benefitů. Zadávání, vývoj a testování celého updatu trvaly necelý rok. Původní aplikace funguje šest let a za tu dobu získala celou řadu ocenění. Velmi si ji oblíbili i uživatelé. Vždyť jejích služeb využívá přes tři sta tisíc cestujících ČD.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »