Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout

Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout

13.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Jízdenku do vlaku Českých drah je v aplikaci Můj vlak nově možné zakoupit během pár desítek vteřin a doslova na pár kliků. Po změně nákupního modelu volali samotní cestující. Kýženou úpravu umožnil další rozvoj technologií. Zjednodušení nákupního procesu však není jediným vylepšením oblíbené aplikace.

Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout

Se začátkem července spustily České dráhy aktualizovanou verzi mobilní aplikace Můj vlak, která přinesla výrazné zjednodušení nákupního procesu. Ten se po modifikacích zkrátil prakticky na polovinu. Stávajícím uživatelům přijde nová verze postupně s aktualizacemi, noví si ji mohou do chytrého telefonu stáhnout zdarma z obchodu Google Play (pro Android) či Apple Store (pro iOS). Jde zároveň o druhý velký update. První přinesl implementaci In Karty do mobilu.

„Využili jsme rozvoje nových technologií a zároveň vyslyšeli volání uživatelů,“ vysvětlil Roman Menc, web manažer ČD a jeden z tvůrců aplikace. Cestující si tedy mohou pořídit jízdenku pomocí pár kliknutí. Další výhodou je, že aplikace dokáže zobrazit přesnou cenu vyhledaného spojení či umožňuje rychlé přepínání vozové třídy včetně okamžitého přepočítání ceny. Vybrali jsme nejčastější kombinace druhů jízdenek a tarifů a ty nabízíme. Další možnosti jsou ve výběru. Novinka pracuje i s různými pobídkami, respektive umí zvýraznit informaci, zda jde o vázanou nebo flexibilní jízdenku, a podle toho přepočítá cenu. Tam, kde bude možnost získat jízdenku vázanou, se aplikace zeptá, zda chce vázanou, anebo flexibilní. Cestující si díky tomu může vybrat. Další novinkou usnadňující cestování je zobrazení informací z odjezdových tabulí v cílové stanici na návazné autobusové i vlakové spoje.

Informují o změně

České dráhy zároveň rozjely zasílání novinek servisního charakteru pomocí notifikací. „Nebude to fungovat jako kanál pro zasílání obchodních nabídek. Například v červnu, když se provoz po pandemii vrátil k normálu, jsme zasílali informaci, že si cestující mohou opět pořizovat místenky. Plánujeme i zasílání SMS či mailů jako informačního servisu v případě, že se upraví parametry služby – změna řazení, změna trasy, změna jízdního řádu či kterýkoliv parametr, který má vliv na cestu.“

Vizuální podoba aplikace se příliš nezměnila. Přehledné, intuitivní rozhraní je totiž jedním z mnoha jejích benefitů. Zadávání, vývoj a testování celého updatu trvaly necelý rok. Původní aplikace funguje šest let a za tu dobu získala celou řadu ocenění. Velmi si ji oblíbili i uživatelé. Vždyť jejích služeb využívá přes tři sta tisíc cestujících ČD.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 2

Další články této rubriky

Posázavský pacifik oslavil 120. výročíPosázavský pacifik oslavil 120. výročí

27.7.2020 - Vyhlášená železniční trať nazývaná jako Posázavský pacifik letos oslavila 120. výročí. Dráha se stavěla a zprovozňovala po částech a jako celek byla dokončena v roce 1900. Proslavila se také díky českému trampingu, který se v… »

Rakouská Westbahn získá čtyři kolejeRakouská Westbahn získá čtyři koleje

24.7.2020 - ÖBB Infrastruktur AG pokračuje v modernizaci nejvytíženější rakouské železnice z Vídně na západ země, která je známá jako Westbahn. Cestu k jejímu rozšíření na čtyřkolejnou trať mezi Lincem a Welsem nyní otevřel Spolkový… »

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

23.7.2020 - DB zmodernizovala koncové nádraží v přímořských lázních Warnemünde, které patří k vyhledávaným turistickým místům na pobřeží Baltského moře. Do města navíc nyní zajíždějí přímé spoje nové linky InterCity z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika