Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

23.7.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ Foto: DB AG

DB zmodernizovala koncové nádraží v přímořských lázních Warnemünde, které patří k vyhledávaným turistickým místům na pobřeží Baltského moře. Do města navíc nyní zajíždějí přímé spoje nové linky InterCity z Drážďan a Berlína.

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

Přestavba nádraží začala v říjnu 2018 a znovu otevřeno bylo slavnostně letos v květnu. Modernizace si vyžádala také osmiměsíční úplné uzavření stanice. Při kompletní sanaci byla vybudována moderní nástupiště. Příchody na ně jsou nyní zcela bez bariér a umožňují snadný pohyb osobám na vozíku. Dvě nástupiště mají délku 370 metrů a vyhovují pro provoz dálkových vlaků včetně rychlovlaků ICE (délka jednotek ICE 4 je 346 metrů). 

Sanací prošlo také celé kolejiště, výhybky, trakční vedení, osvětlení, sdělovací, komunikační a informační zařízení a také protipovodňová opatření. Zcela nové je digitální elektronické stavědlo, nejmodernější ve spolkové zemi Přední Pomořansko-Meklenbursko. Řídí se z něj devět kilometrů dlouhý úsek Rostock Bramow – Warnemünde včetně cílové stanice, který zahrnuje 22 výhybek a 46 návěstidel. Celková výše investice do modernizace nádraží ve Warnemünde dosáhla 65 milionů eur a sdružily se na ní spolková a zemská vláda, město a DB.

Přímá linka IC 17 z Drážďan

Warnemünde je nyní znovu zahrnuto do sítě dálkové dopravy DB. Osm párů vlaků InterCity ve dvouhodinovém intervalu zajíždí přímo k moři na koncové nádraží. Většina spojů je vedena v trase Drážďany – Berlín – Rostock – Warnemünde. Cesta z Drážďan k moři nyní trvá jen 4 hodiny a 46 minut a z Berlína 2 hodiny a 25 minut, přibližně o tři čtvrtě hodiny méně než dosud. Jeden pár spojů pak jezdí z Berlína přes Lipsko, Norimberk a Linec do Vídně.

Kmenové soupravy na lince IC 17 jsou patrové vlaky KISS Stadler koupené od rakouské společnosti Westbahn (nezaměňovat se stejnojmennou železniční tratí v Rakousku, o které píšeme na protější straně). Soupravy u DB projdou modernizací, přesto již nyní nabízejí vysoký komfort cestování, palubní bistro, wi-fi, elektronický informační systém, prostory pro uložení objemných zavazadel, až osm jízdních kol, nebo místo pro dva cestující na vozíku. Předností jednotek KISS je také maximální rychlost 200 km/h, jejíž zavedení se na trati Drážďany – Berlín v příštích letech plánuje.

Železnice do Warnemünde byla otevřena v roce 1886 jako součást spojení Berlína s Dánskem. V roce 1903 pak bylo otevřeno nové osobní nádraží blíže k moři s nástupní plochou na trajekty do dánského Gedseru. Železniční trajekt zde fungoval v letech 1903 až 1995. V roce 1974 se stalo Warnemünde jednou z konečných stanic rostockého S-Bahnu a v roce 1985 zde byl zahájen elektrický provoz. V současnosti ve Warnemünde končí tři linky S-Bahnu (S1, S2, S3), dálková linka IC 17 z Drážďan a sezónní vlak linky IC 56 z Lipska.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.33

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika