Železničář / Hlavní zprávy / Nádraží v Lovosicích čeká obnova
Nádraží v Lovosicích čeká obnova
19.12.2023
Stavební ruch ve stanici Lovosice bude pokračovat v příštím roce. Na modernizaci nástupišť, která je nyní v plném proudu, naváže celková rekonstrukce nádražní budovy. Stavbaři zateplí obvodový plášť i střechu, což spolu s dalšími úpravami zajistí snížení provozních nákladů.
Další úsporu přinese rekonstrukce zdroje vytápění, rozvodných sítí a elektroinstalací. U budovy pak vznikne parkoviště a místa pro jízdní kola. Správa železnic už získala stavební povolení a nedávno také vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele stavby, předpokládaná hodnota zakázky je 195 milionů korun. Práce by měly začít na jaře příštího roku a potrvají do srpna 2025. Stávající budova v Lovosicích byla postavena v roce 1968 v rámci přestavby celé stanice. Zajímavou stavbu s vestibulem kolmo ke kolejím navrhl známý architekt Josef Danda. Při rekonstrukci bude zachován její původní ráz. Na nádraží stavbaři od poloviny letošního roku budují bezbariérová nástupiště, rozhlasové zařízení, informační systém pro cestující. Nejdůležitější součástí prací je prodloužení podchodu až do Máchovy ulice. Dosud si lidé zkracovali cestu ze čtvrti Nové Klapý na vlak přes frekventovaný železniční koridor, kudy jezdí rychlíky do Německa.
Další články této rubriky
Jízdenku si lze nově uložit do elektronické peněženky
2.1.2025 - České dráhy rozšiřují nabídku služeb v oblasti online nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nyní si cestující mohou jízdenku, kterou si pořídí v e-shopu, jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z… »
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu… »
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »