Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Na Olomoucku se zabydlují RegioPantery

Na Olomoucku se zabydlují RegioPantery

16.1.2023 – autor: VÍT ČEPICKÝ

V návaznosti na čerstvě dokončenou elektrizaci tratě z Olomouce přes Uničov do Šumperka se cestující dočkávají nejen spolehlivějšího spojení na významné spojnici Hané s Jeseníky, ale také komfortnějšího cestování. Na trať se totiž postupně vydávají nové elektrické jednotky RegioPanter, jichž má být v konečném součtu na začátku příštího roku dohromady 27. Plnohodnotně využijí přednosti modernizované tratě od června 2023.

Na Olomoucku se zabydlují RegioPantery

Přerod lokální jednokolejné trati v moderní elektrifikovanou tepnu přichází postupně. V prosinci byly představeny první, zatím pouze dvouvozové jednotky RegioPanter na olomouckém nádraží. Z Olomouce do Šumperka prozatím jezdí převážně doplněné soupravami klasické stavby, tedy lokomotivami řady 362 s vagony a řídicím vozem. Postupně by se zde ale cestující měli dočkat třívozových jednotek RegioPanter řady 640 pod dohledem zabezpečovače ETCS.
„Nákupem téměř tří desítek nových vlaků RegioPanter získá Olomoucký kraj nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabídnou komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k wi-fi,“ řekl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Díky novému zabezpečovači a rekonstrukci tratě se mohla rychlost mezi Olomoucí a Uničovem zvýšit až na 160 km/h, což přináší zásadní zkrácení jízdních dob. Lepších parametrů se ale dočkal i zbývající úsek do Šumperka. „Věříme, že to do vlaků přiláká cestující, kteří teď využívají k cestám například osobní automobil,“ doplnil Ješeta.

Od června ještě rychleji
Dodávky prvních třívozových jednotek RegioPanter se očekávají v průběhu dubna 2023, kompletní nasazení těchto jednotek na trati z Olomouce do Šumperka by mělo být završeno v červnu 2023. Touto dobou by zároveň měl začít platit dynamičtější jízdní řád, který na tomto úseku plně využije vlastnosti jak zmodernizované infrastruktury s nejmodernějším vlakovým zabezpečením ETCS, tak i dynamických vlastností nových elektrických jednotek. Díky vyšší kapacitě trati bude možné výrazněji rozšířit špičkovou nabídku vlaků.
Postupné dodávky nových elektrických jednotek budou navíc znamenat konec dosluhujících jednotek řady 460 a klasických souprav na osobních vlacích napříč Olomouckým krajem. Cestující se díky tomu budou moct těšit na sjednocený zvýšený komfort a zejména širokou nabídku nízkopodlažních spojů. V kombinaci s novými, bezbariérovými nástupišti tak bude vlaková doprava pro cestující výrazně dostupnější.

Zvýšený komfort
České dráhy v rámci smlouvy s Olomouckým krajem investují do nákupu nových vozidel a zásadního zvýšení komfortu cestování přes 4 miliardy korun, další více než jedna miliarda půjde do údržbového zázemí. Nové elektrické jednotky pro Olomoucko vyrábí konsorcium Škoda Transportation a Škoda Vagonka. Klimatizované a bezbariérové jednotky pojmou téměř 240 sedících cestujících.
Nejen mezi Olomoucí a Uničovem plně využijí maximální rychlost 160 km/h. Cestujícím dále oproti starým soupravám nabídnou wi-fi připojení k internetu či elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky. Samozřejmostí je bezbariérové sociální zařízení s uzavřeným systémem, zdvihací plošina pro vozíčkáře nebo moderní informační systém.
„Nová generace RegioPanterů má nalákat více lidí do regionální přepravy. V Olomouckém kraji bude k dispozici 27 elektrických jednotek nejnovějšího typu 20Ev. Nepochybuji o tom, že se pro obyvatele regionu stanou atraktivní alternativou pro cestování za prací, studiem či rodinou,“ řekl zástupce výrobce Tomáš Ignačák. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika