Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Na koleje letos vyjede dalších 12 Vectronů

Na koleje letos vyjede dalších 12 Vectronů

10.3.2023 – autor: PETR SLONEK

Flotila hnacích vozidel ČD se letos rozroste o další přírůstky. Národní dopravce v průběhu roku nasadí do provozu dalších dvanáct lokomotiv Siemens Vectron pronajatých od leasingové společnosti RSL. Dalších dvaadvacet kusů bude následovat příští rok. Stroje vyjedou na tratě, kde se od ledna 2025 počítá s výhradním provozem pod dohledem ETCS.

Na koleje letos vyjede dalších 12 Vectronů

České dráhy i v letošním a příštím roce hodlají pokračovat v postupném naplňování rámcového kontraktu se společností RSL na pronájem 50 lokomotiv Sie­mens Vectron. „Letos jich převezmeme do provozu dvanáct a příští rok dalších dvaadvacet. Tím naplníme celý objem rámcové smlouvy. Moderní interoperabilní lokomotivy jsou vybavené zabezpečovacím systémem ETCS a využijeme je k náhradě neperspektivních řad na koridorech, kde začne od 1. ledna 2025 výhradní provoz pod dohledem ETCS. Půjde hlavně o relace Praha – Brno – Budapešť, Praha – Ostrava nebo Praha – České Budějovice – Rakousko,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.  
Lokomotivy Vectron pronajaté od RSL jsou určené pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku na tratích napájených systémy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jsou vybavené národními a evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiovou komunikací GSM‑R. Disponují trakčním výkonem 6400 kW a jejich maximální rychlost je 200 km/h. Vectrony leasingová společnost předá od května do konce letošního roku. 

Na Berlineru i Krušnohoru
ČD v současnosti provozují 27 lokomotiv Vectron od leasingových společností ELL a RSL. Jeden stroj je ve vlastnictví dopravce. Aktuálně pokrývají především provoz linky Berliner na trase Praha – Berlín – Hamburk / Kiel, Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště, Západní expres a Krušnohor v úsecích Praha – Plzeň – Cheb a Cheb – Ústí nad Labem společně s netrakčními jednotkami InterJet. Typ Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo a v rámci mezistátní dopravy lze vidět v čele expresů Metropolitan také Vectrony provozované slovenskou společností ZSSK. 
České dráhy objednaly u společnosti Siemens Mobility také 50 lokomotiv Vectron s maximální rychlostí 230 km/h. Výrobce je dodá od roku 2025 a na tratích se objeví s netrakčními jednotkami ComfortJet na relacích do Hamburku, Grazu nebo Budapešti. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika