Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Na jih Čech pojedou revitalizované vozy

Na jih Čech pojedou revitalizované vozy

7.8.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Vozy s koženkovými sedadly z provozu postupně mizí. Staré vozy zatím zůstávají na rychlíkové lince z Prahy na jih Čech, České dráhy se ale pustily do renovace téměř osmdesáti vagonů východoněmecké provenience. Upraveny v nich zároveň budou i toalety.

Na jih Čech pojedou revitalizované vozy

Koženková sedadla postupně zmizí z vozů, které České dráhy nasazují na linku R17 spojující Prahu s Českými Budějovicemi. Vozy řad A, B, BDs a Bee na trase zůstanou, dostane se jim však omlazovací kúry. Revitalizované osobní vozy se na jihočeském rameni objeví v následujících týdnech. První ucelená souprava má do jihočeské metropole vyjet v září. O revitalizaci se postarají samotné ČD, respektive jejich depa.

„Vylepšíme osmasedmdesát vozů,“ uvedl Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy ČD s tím, že na budějovické rychlíky bude dopravce nasazovat vozy z plzeňského DKV. Tam se také uskutečňuje většina prací včetně přečalounění sedadel, jen renovace se provádí v Praze. Jde o celkovou revitalizaci toalet, od řádného vyčištění přes opravy a nástřiky až po polep speciální tapetou s již dobře známou zelenou a modrou koupelnou. „U nás čistíme umývárny, prověřujeme rozvody vody, vyměňujeme koše, seřizujeme okna a dveře, prověřujeme centrální zavírání nástupních dveří, odstrojujeme sedačky, kontrolujeme osvětlení a seřizujeme přechodové dveře. Takto připravené vozy pak jedou do provozu,“ upřesnila vrchní přednostka DKV Plzeň Květuše Skřivanová s tím, že například kompletní přečalounění se uskuteční u čtyřiadvaceti vozů. „Pokud bude potřeba, opravíme i podlahy,“ dodala. Současně jsou na vozy instalována i bezpečnostní oranžová světla LED u zalamovacích dveří.

První souprava vyjede v září

Národní dopravce odstavuje jednotlivé vozy na šest až osm dní, hotové vagony do provozu zasáhnou v následujících týdnech. „První ucelená souprava bude hotová v září,“ sdělil Jiří Ješeta. Celá revitalizovaná flotila vozů by se měla na kolejích objevit s platností nového jízdního řádu, domovskou stanicí budou České Budějovice. Náklady na revitalizaci interiéru a na renovaci WC vozů jsou zhruba 15 milionů korun.

Tři trasy

Rychlíky linky R17 vyráží z pražského nádraží v Holešovicích ve dvouhodinovém, respektive hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Vršovic a dále do Benešova, Olbramovic, Tábora, Plané nad Lužnicí, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic. Na jih Čech začaly minulý rok zajíždět i Jižní expresy. Ty však zastavují jen v Táboře a mají již moderní vozy. Kromě toho spojují metropoli s jižními Čechy i rychlíky linky R26. Z Prahy však motorové soupravy nemíří do Českých Budějovic přes Benešov, nýbrž směrem na Beroun, Zdice, Příbram, Písek a Protivín.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.14

Další články této rubriky

Budoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelnáBudoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelná

26.1.2022 - Problematika zabezpečovací a sdělovací techniky je ve Výzkumném Ústavu Železničním (VUZ) tradičním oborem. V historii se pracovníci VUZ zabývali i vývojem zabezpečovací a sdělovací techniky, aktuálně se VUZ zaměřuje zejména… »

Na Lipenku zkušebně vyjely PanteryNa Lipenku zkušebně vyjely Pantery

25.1.2022 - Moderní elektrické jednotky RegioPanter Českých drah vyjely na trať spojující jihočeský Rybník s Lipnem nad Vltavou. Zatím však nepravidelně, pouze ve zkušebním režimu. V plánu je nicméně pravidelný provoz a přímé spojení… »

České dráhy z opravárenství udělají byznysČeské dráhy z opravárenství udělají byznys

24.1.2022 - Zejména ČD budou zanedlouho sloužit už dvě správkárenské haly. Po objektu v maloměřickém OCÚ nová hala vyrostla také v Plzni. Opravárenství by se mělo v nejbližších letech stát další významnou obchodní činností národního… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika