Železničář / Hlavní zprávy / Na jih Čech pojedou revitalizované vozy
Na jih Čech pojedou revitalizované vozy
7.8.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Vozy s koženkovými sedadly z provozu postupně mizí. Staré vozy zatím zůstávají na rychlíkové lince z Prahy na jih Čech, České dráhy se ale pustily do renovace téměř osmdesáti vagonů východoněmecké provenience. Upraveny v nich zároveň budou i toalety.
Koženková sedadla postupně zmizí z vozů, které České dráhy nasazují na linku R17 spojující Prahu s Českými Budějovicemi. Vozy řad A, B, BDs a Bee na trase zůstanou, dostane se jim však omlazovací kúry. Revitalizované osobní vozy se na jihočeském rameni objeví v následujících týdnech. První ucelená souprava má do jihočeské metropole vyjet v září. O revitalizaci se postarají samotné ČD, respektive jejich depa.
„Vylepšíme osmasedmdesát vozů,“ uvedl Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy ČD s tím, že na budějovické rychlíky bude dopravce nasazovat vozy z plzeňského DKV. Tam se také uskutečňuje většina prací včetně přečalounění sedadel, jen renovace se provádí v Praze. Jde o celkovou revitalizaci toalet, od řádného vyčištění přes opravy a nástřiky až po polep speciální tapetou s již dobře známou zelenou a modrou koupelnou. „U nás čistíme umývárny, prověřujeme rozvody vody, vyměňujeme koše, seřizujeme okna a dveře, prověřujeme centrální zavírání nástupních dveří, odstrojujeme sedačky, kontrolujeme osvětlení a seřizujeme přechodové dveře. Takto připravené vozy pak jedou do provozu,“ upřesnila vrchní přednostka DKV Plzeň Květuše Skřivanová s tím, že například kompletní přečalounění se uskuteční u čtyřiadvaceti vozů. „Pokud bude potřeba, opravíme i podlahy,“ dodala. Současně jsou na vozy instalována i bezpečnostní oranžová světla LED u zalamovacích dveří.
První souprava vyjede v září
Národní dopravce odstavuje jednotlivé vozy na šest až osm dní, hotové vagony do provozu zasáhnou v následujících týdnech. „První ucelená souprava bude hotová v září,“ sdělil Jiří Ješeta. Celá revitalizovaná flotila vozů by se měla na kolejích objevit s platností nového jízdního řádu, domovskou stanicí budou České Budějovice. Náklady na revitalizaci interiéru a na renovaci WC vozů jsou zhruba 15 milionů korun.
Tři trasy
Rychlíky linky R17 vyráží z pražského nádraží v Holešovicích ve dvouhodinovém, respektive hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Vršovic a dále do Benešova, Olbramovic, Tábora, Plané nad Lužnicí, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic. Na jih Čech začaly minulý rok zajíždět i Jižní expresy. Ty však zastavují jen v Táboře a mají již moderní vozy. Kromě toho spojují metropoli s jižními Čechy i rychlíky linky R26. Z Prahy však motorové soupravy nemíří do Českých Budějovic přes Benešov, nýbrž směrem na Beroun, Zdice, Příbram, Písek a Protivín.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »