Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Liščí premiéra: České dráhy ukázaly jednotku RegioFox

Liščí premiéra: České dráhy ukázaly jednotku RegioFox

30.6.2023 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Největší tuzemský železniční veletrh se letos na tři červnové dny usídlil v areálu Karolina v Ostravě. Industriální prostředí bývalého dolu a koksovny se stalo lákadlem samo o sobě a vytvořilo výbornou kulisu k prezentaci nejžhavější současnosti a budoucnosti nejen tuzemské železnice. České dráhy byly jedním z nejvýznamnějších vystavovatelů, zaslouženou pozornost budily zejména jednotky RegioPanter a hlavně RegioFox, která byla budoucím cestujícím prezentována vůbec poprvé.

Liščí premiéra: České dráhy ukázaly jednotku RegioFox

Dvoudílné motorové jednotky řady 847 RegioFox přinesou již brzy kvalitativní skok v komfortu cestování na řadu neelektrifikovaných tratí napříč republikou. České dráhy jich zatím objednaly 76, rámcová dohoda je ovšem podepsaná až na 160 kusů, přičemž první jednotka již prochází ná-ročným testováním před uvedením do zkušebního provozu. K němu by mělo dojít již v průběhu prázdnin na tratích ve Středočeském kraji.
Na Rail Business Days se prezentovala druhá vyrobená jednotka a budila zaslouženou pozornost. Oproti svému generačnímu předchůdci, dvoudílné motorové jednotce řady 844 taktéž od polské firmy Pesa, již tuzemští cestující znají pod jménem RegioShark, přináší další evoluční krok ke komfortnějšímu cestování. Standardem je bezbariérový vstup, klimatizace, prostorná toaleta, oddíl první třídy, nechybí dostatek zásuvek pro nabíjení elektroniky včetně USB nabíječek nebo kvalitní palubní wi-fi síť.

Nové RegioPantery pro Moravu a Slezsko
Elektrické jednotky RegioPanter z plzeňské Škody cestující z českých kolejí znají již jedenáct let. Za tu dobu si získaly značnou oblibu a po překonání prvotních problémů při zavádění do provozu patří mezi provozně spolehlivá vozidla. I proto České dráhy pořizují další a další jednotky v různých konfiguracích.Hned první den veletrhu byla pokřtěna nová třívozová jednotka pro Moravskoslezský kraj. Ačko-liv zvenčí působí velmi podobně jako její o dekádu starší předchůdkyně, u nové generace se ode-hrála řada kosmetických i technických vylepšení, která si přítomní mohli rovnou prohlédnout. Me-zi nejpodstatnější novinky patří lepší chodové vlastnosti dané upravenými podvozky, nová gene-race trakčních pohonů, vybavení zabezpečovačem ETCS již z výroby, ale i elegantnějším a lépe koncipovaným interiérem. Nechybí ani obvyklý vysoký standard výbavy, který je u nově pořizo-vaných vozidel ČD samozřejmostí.

Vectrony míří mimo troleje
Zajímavé srovnání návštěvníkům Rail Business Days nabízela ostatní vystavená vozidla. Polskou Pesu kromě RegioFoxu prezentovala též dvoučlánková elektrická jednotka Elf.eu jezdící pod hla-vičkou soukromého dopravce v Ústeckém kraji. Stadler pak představil kapacitní šestivozovou patrovou jednotku Kiss určenou pro elektrifikované tratě kolem Bratislavy, kde jej bude provozo-vat Železničná spoločnosť Slovensko.
Křtu se vedle RegioPanteru dočkala též lokomotiva Siemens Vectron pro ČD Cargo vybavená dieselovým last mile modulem, díky kterému může manipulovat v koncových úsecích přeprav i na kolejích bez trakčního vedení. A nebyl to jediný Vectron na venkovní ploše Karolin. O kousek dál si mohli návštěvníci prohlédnout též Vectron Dual Mode, který zvládá plnohodnot-nou jízdu jak v elektrickém, tak dieselovém modu.
Většina železničních firem – od výrobců drážních vozidel po dodavatele jednotlivých technologií – se pak prezentovala ve výstavních halách u jednotlivých stánků. České dráhy představily své dceřiné firmy, z nichž například ČD Bus ukázal budoucí barevné řešení svých autobusů, značné popularitě se těšila imitace interiéru bistrovozu včetně možnosti občerstvení či představení vývoje sedadel ve vlacích národního dopravce.
Ostravský areál nabídl veletrhu Rail Business Days velmi důstojné a atraktivní prostředí, bude zajímavé sledovat, zdali se zde do budoucna pevně etabluje. Pokud by se měl veletrh dále rozrůs-tat, minimálně by bylo dobré uvažovat o druhé výstavní koleji či elektrických přípojkách pro vy-stavovaná vozidla. I tak ale bylo vidět, že je o tuzemský železniční veletrh velký zájem. Tak se těšme na novinky příštího ročníku!
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz MoraviíČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz Moravií

21.6.2024 - České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz na regionálních linkách S2 (Křenovice – Brno – Letovice) a S3 (Hustopeče/Židlochovice – Brno – Tišnov – Křižanov) a dále na linkách S9 (Břeclav – Hodonín) a S51 (Břeclav –… »

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika