Železničář / Hlavní zprávy / Lanovka ČD na Ještěd je po další údržbě
Lanovka ČD na Ještěd je po další údržbě
29.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Kabinová lanová dráha Českých drah z Liberce-Horního Hanychova na Ještěd musí každoročně podstoupit několik revizí. Ta jarní je jednodušší, protože se při ní nesundávají kabiny. Technici prohlédnou celé zařízení, včetně lan a ložisek.
Na podzim, po ukončení letní sezony a v přípravě před tou zimní, sundají vždy jednu z kabin, která projde kompletní údržbou. Udělají defektoskopické zkoušky všech částí. Navíc se jednou za rok musí namazat speciální směsí obě nosná lana. Tento úkon se provádí za dobrého letního počasí, pokud možno bezvětrného, kdy je lano suché. Tříčlenný tým lanovkářů se na misi vydává po devatenácté hodině, tedy až po ukončení pravidelného provozu. Aby se kabina při samotném mazání neznečistila, je z jedné strany překryta plachtou. Samotné mazání provádí dva vybraní průvodčí v koši pod běhounem lanovky, jejich třetí kolega, jímž byl letos osobně přednosta lanové dráhy, obsluhuje kompresor s elektrocentrálou. Samotné mazání trvá asi jednu hodinu, neboť lanovka musí jet velmi pomalu. Od ledna roku 1976, kdy byla uvedena po delší rekonstrukci do provozu, přepravila již přes dvacet milionů cestujících a letos 1. dubna jela půlmiliontou jízdu.
Další články této rubriky
Jízdenku si lze nově uložit do elektronické peněženky
2.1.2025 - České dráhy rozšiřují nabídku služeb v oblasti online nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nyní si cestující mohou jízdenku, kterou si pořídí v e-shopu, jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z… »
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu… »
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »