Železničář / Hlavní zprávy / Jediný parní vůz Komarek znovu ožil
Jediný parní vůz Komarek znovu ožil
12.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Unikátní parní motorový vůz M 124.001 Komarek je po bezmála pěti letech opět v provozu. V posledních letech si odbyl opravu v depozitáři Národního technického muzea (NTM) a veřejnosti se opět představil v úterý 23. května při novinářské jízdě mezi pražským nádražím Libeň a „Masaryčkou“.
O následujícím víkendu pak vypravily České dráhy ve spolupráci s NTM veřejné jízdy po pražském uzlu. Podle vedení muzea by se však měl Komarek objevit především na tratích, které pravidelně obsluhoval, anebo v chomutovském depozitáři. Vůz byl vyroben v roce 1903 ve firmě Ringhoffer v Praze-Smíchově, parní kotel dodala vídeňská společnost Komarek. Muzeum vůz opravilo a znovu zprovoznilo u příležitosti dvoustého výročí narození Františka Ringhoffera II., zakladatele podniku. Dvojice Komarků měla původně jezdit na trati do Kamenického Šenova, ale sklonově náročná trať motorovým vozům nevyhovovala. Skončil tak na lokálce z Opočna do Dobrušky, kde jejich provoz ustal až po druhé světové válce. Pak zamířil do sbírky NTM.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »