Hlavní zprávy / Jediný parní vůz Komarek znovu ožil
Jediný parní vůz Komarek znovu ožil
12.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Unikátní parní motorový vůz M 124.001 Komarek je po bezmála pěti letech opět v provozu. V posledních letech si odbyl opravu v depozitáři Národního technického muzea (NTM) a veřejnosti se opět představil v úterý 23. května při novinářské jízdě mezi pražským nádražím Libeň a „Masaryčkou“.
O následujícím víkendu pak vypravily České dráhy ve spolupráci s NTM veřejné jízdy po pražském uzlu. Podle vedení muzea by se však měl Komarek objevit především na tratích, které pravidelně obsluhoval, anebo v chomutovském depozitáři. Vůz byl vyroben v roce 1903 ve firmě Ringhoffer v Praze-Smíchově, parní kotel dodala vídeňská společnost Komarek. Muzeum vůz opravilo a znovu zprovoznilo u příležitosti dvoustého výročí narození Františka Ringhoffera II., zakladatele podniku. Dvojice Komarků měla původně jezdit na trati do Kamenického Šenova, ale sklonově náročná trať motorovým vozům nevyhovovala. Skončil tak na lokálce z Opočna do Dobrušky, kde jejich provoz ustal až po druhé světové válce. Pak zamířil do sbírky NTM.
Další články této rubriky
Časopis Železničář pokračuje dále jako interní magazín, dostupný je i online
30.4.2025 - Dubnové vydání časopisu Železničář bylo posledním v podobě tištěného měsíčníku pro veřejnost, ale rozhodně to neznamená konec. Naopak – magazín vstoupil do nové etapy. Od května je určen primárně zaměstnancům Českých… »
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Béček zbývá už jen stovka