Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

11.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek se zúčastnil pařížského zasedání statutárních orgánů UIC. Při té příležitosti se sešel s Filipem Hlubockým, generálním ředitelem Železniční společnosti Slovensko (ZSSK). Ve francouzské metropoli jednali minulý týden.

Generální ředitel se sešel se svým slovenským protějškem

Při příležitosti zasedání statutárních orgánů UIC (Valné shromáždění a Regionální shromáždění pro Evropu) se k dvoustranným rozhovorům sešli předseda představenstva a generální řeidtel Českých drah Pavel Krtek a jeho protějšek ze ZSSK Filip Hlubocký. Mezi diskutovanými tématy byla vzájemná koordinace v rámci mezinárodních organizací, tedy poziční dokumenty CER k aktuálním návrhům evropské legislativy nebo podpora nově vytvořenému pracovnímu orgánu UIC Passenger Forum. „Probrali jsme aktuální vzájemní obchodní vztahy - především strategie poskytovaných služeb na rameni Praha - Bratislava – Budapešť,“ upřesnil Pavel Krtek.

Spolupracují na přípravě pozice

Jak jsme již informovali, při velkém zasedání v Paříži byla potvrzena úzká součinnost s UIC (Mezinárodní unie železnic) a CER (Společenství evropských železnic a infrastrukturních společností), kde Krtek působí v řídícím výboru. Zároveň byl prezident CER, Švéd Crister Fritzson, zvolen do výkonné rady UIC.

Sám Krtek se v rámci aktivit CER podílí na přípravě pozice železničního společenství k Silničnímu balíčku Evropské komise. Úkolem českého zastoupení je spolupracovat na přípravě pozice UIC vůči němu. Cílem je srovnat podmínky pro silnici a železnici, aby nebyla například kamionová doprava zvýhodněna vůči ekologické vlakové dopravě. To je podle Pavla Krtka důležité téma i pro Českou republiku, kde nákladní dopravci platí poplatky za použití dopravní cesty, "ekologickou daň" a podobně, čímž se snižuje jejich konkurenceschopnost vůči kamionům.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 2.75

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika