Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

15.10.2023

Po úspěšných testech dvojice spojených souprav se 19. září rozšířil provoz nových jednotek RegioFox na středočeských tratích z Rakovníka do Berouna a z Berouna do Prahy přes Rudnou u Prahy. Denně tak jezdí až tři lišky z pěti, které mají ČD k dispozici. Každý den najedou zhruba 1 400 kilometrů a v pracovní dny obslouží až 38 vlaků. Na zbývajících jednotkách se zacvičuje personál, provádí se provozní údržba a odstraňují nedostatky zjištěné právě při testech.

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

„Pro zkušební provoz nyní máme pět nových jednotek RegioFox. Jedna je určená pro Pardubický kraj a další čtyři pro Středočeský kraj a Prahu. Díky většímu počtu jednotek můžeme školit další strojvedoucí a postupně budeme rozšiřovat jejich zkušební provoz na dalších spojích. Před konečným schválením a uvedením do pravidelného provozu musí ujet dohromady nejméně 50 tisíc kilometrů a alespoň jedna z nich 20 tisíc kilometrů. Více jednotek v každodenním provozu bude znamenat rychlejší splnění tohoto požadavku i schvalování jednotek do pravidelného provozu,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. 
České dráhy mají nyní k dispozici pět jednotek RegioFox. Výrobce, společnost PESA, může uvést do zkušebního provozu s cestujícími na tratích Rakovník – Beroun a Beroun– Rudná u Prahy – Praha až šest jednotek. RegioFoxy slouží také k zaškolení personálu údržby v depu a strojvedoucích. Ti musejí před samostatnou službou na nových vlacích vykonat i zkoušku ze znalosti jejich obsluhy.  
České dráhy objednaly 76 nových jednotek RegioFox. Ty jsou určené pro provoz ve Středočeském kraji a v Praze, na Vysočině, v Jihočeském, Plzeňském, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Ještě v letošním roce by mělo být uvedeno do provozu okolo dvaceti souprav a dodávky dalších budou pokračovat v příštím roce. Nabízejí celkem 115 míst k sezení a prostory pro cestující na vozíku, dětské kočárky nebo pro přepravu jízdních kol. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním systémem GSM-R. Od zahájení zkušebního provozu ujely jednotky skoro 21 000 kilometrů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika