Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

15.10.2023

Po úspěšných testech dvojice spojených souprav se 19. září rozšířil provoz nových jednotek RegioFox na středočeských tratích z Rakovníka do Berouna a z Berouna do Prahy přes Rudnou u Prahy. Denně tak jezdí až tři lišky z pěti, které mají ČD k dispozici. Každý den najedou zhruba 1 400 kilometrů a v pracovní dny obslouží až 38 vlaků. Na zbývajících jednotkách se zacvičuje personál, provádí se provozní údržba a odstraňují nedostatky zjištěné právě při testech.

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

„Pro zkušební provoz nyní máme pět nových jednotek RegioFox. Jedna je určená pro Pardubický kraj a další čtyři pro Středočeský kraj a Prahu. Díky většímu počtu jednotek můžeme školit další strojvedoucí a postupně budeme rozšiřovat jejich zkušební provoz na dalších spojích. Před konečným schválením a uvedením do pravidelného provozu musí ujet dohromady nejméně 50 tisíc kilometrů a alespoň jedna z nich 20 tisíc kilometrů. Více jednotek v každodenním provozu bude znamenat rychlejší splnění tohoto požadavku i schvalování jednotek do pravidelného provozu,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. 
České dráhy mají nyní k dispozici pět jednotek RegioFox. Výrobce, společnost PESA, může uvést do zkušebního provozu s cestujícími na tratích Rakovník – Beroun a Beroun– Rudná u Prahy – Praha až šest jednotek. RegioFoxy slouží také k zaškolení personálu údržby v depu a strojvedoucích. Ti musejí před samostatnou službou na nových vlacích vykonat i zkoušku ze znalosti jejich obsluhy.  
České dráhy objednaly 76 nových jednotek RegioFox. Ty jsou určené pro provoz ve Středočeském kraji a v Praze, na Vysočině, v Jihočeském, Plzeňském, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Ještě v letošním roce by mělo být uvedeno do provozu okolo dvaceti souprav a dodávky dalších budou pokračovat v příštím roce. Nabízejí celkem 115 míst k sezení a prostory pro cestující na vozíku, dětské kočárky nebo pro přepravu jízdních kol. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním systémem GSM-R. Od zahájení zkušebního provozu ujely jednotky skoro 21 000 kilometrů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Legendární Albatros se vrátí do provozuLegendární Albatros se vrátí do provozu

17.5.2024 - Legendární rychlíkové lokomotivě někdejších ČSD z roku 1947 se začalo blýskat na lepší časy. Modrý Albatros 498.022 se brzy bude moci vrátit do činné služby. České dráhy totiž využily nabídku společnosti Steam Story Agency… »

Novinka v e-shopu: Vytížení spojů ukáže semaforNovinka v e-shopu: Vytížení spojů ukáže semafor

13.5.2024 - Cestující využívající dálkové vlaky nyní mohou snadno zjistit předpokládanou obsazenost konkrétního spoje. Umožňuje to novinka, kterou ve svém e-shopu na www.cd.cz České dráhy spustily v pilotním provozu na konci března. Systém… »

Léto v jídelních vozech ČD začíná už v květnuLéto v jídelních vozech ČD začíná už v květnu

9.5.2024 - Přestože je astronomické léto ještě relativně daleko před námi a s tím meteorologickým si nikdy nemůžeme být úplně jistí, do jídelních vozů a bistrovozů Českých drah dorazilo gastronomické léto již na začátku května. Na… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika