Železničář / Hlavní zprávy / Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
4.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na jednokolejné trati mezi Brnem a Třebíčí skončila v závěru června rok trvající výluka, kvůli které museli cestující přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. I přes opětovné zprovoznění trati zde ale pokračují dokončovací práce, jež mohou firmy provádět i za provozu.
Teprve po kompletním dokončení by měla být ve vybraných úsecích zvýšena traťová rychlost. Vysokých časových úspor v rozpětí jedenáct až pětadvacet minut se však cestující zatím nedočkají. V běžném provozu jsou vlaky Českých drah omezeny křižováním, a tak lze jako maximum možného očekávat na této trati od jízdního řádu 2018 zkrácení cestovních dob rychlíků asi o sedm minut a u osobních vlaků zpravidla o šest minut. Cestující mohou ale již dnes na revitalizovaném úseku mezi Krahulovem a Zastávkou u Brna využít nových nástupišť ve Vysokých Popovicích, Vladislavi zastávce a také v Třebíči-Borovině. Na třebíčském nádraží navíc vzniklo ostrovní nástupiště, kde byly, byť s několikaměsíčním zpožděním, zprovozněny také výtahy z nově vybudovaného podchodu.
Další články této rubriky
V novém jízdním řádu přibude více než 400 bezbariérových spojů
24.11.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový jízdní řád 2025 nabídne o 439 bezbariérových spojů víc. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejích podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá… »
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »