Železničář / Hlavní zprávy / Do Berlína Národním vlakem
Do Berlína Národním vlakem
9.10.2014 – autor: Martin Navrátil
Skoro třináct desítek českých návštěvníků berlínského veletrhu železniční techniky InnoTrans využilo možnosti svezení Národním vlakem Českých drah. Mezi nimi se nacházel i generální ředitel Daniel Kurucz a rovněž dva výherci soutěže, kterou vyhlásil časopis Železničář. Zvláštní souprava zastavovala na našem území pouze v Ústí nad Labem. V berlínské stanici Grunewald se ocitla doslova v obležení fotografů. Není se co divit, vždyť pestré národní barvy lokomotivy s logy organizátorů představovaly pro drážní fanoušky lákavou atrakci.
Národní vlak Českých drah (coby společný projekt ČD, SŽDC a ACRI) vypravený u příležitosti mezinárodního dopravního veletrhu InnoTrans tvořily vedle dvou vozů Bdmpee také dva restaurační vozy WRmz a dva konferenční vozy. Duchovními rodiči vlaku byli Marie Vopálenská (ředitelka ACRI) a Daniel Kurucz. Z pražského hlavního nádraží vyjel v pondělí 22. září po 9. hodině pod číslem 11072. Cestu až na berlínské hlavní nádraží bez přepřahu umožnila dvousystémová lokomotiva 371.201 oděná speciálně pro tuto příležitost do českých národních barev.
O dobrou náladu se staraly hostesky i americká ruleta
Téměř šest hodin na palubě diskutovali odborníci z řad členů ACRI (výrobci, opravci, subdodavatelé), zástupci ČD, SŽDC, ministerstva dopravy, objednatelů, ale i politické reprezentace. Aby cesta hezky ubíhala, o cestující se svědomitě staral zkušený tým marketérů, stevardek a hostesek. Jednotlivé vozy byly pro snazší orientaci pojmenovány – jména jim propůjčily osobnosti železničních dějin pánové Křižík, Kryšpín a Perner – naopak oba barové vozy lákaly na dobrou krmi křestními jmény národní kuchařky M. D. Rettigové.
První konferenční vůz se proměnil v pojízdné kasino. Hrálo se samozřejmě nikoli o peníze, ale o palubní měnu. Hlavně pro sportovní nadšence byla přichystána sázková hra o věcné ceny na tipování výsledku. Zvoleny byly asijské zápasy, které začaly a byly dohrány paralelně s jízdou vlaku, aby výsledky byly hned známy. Herní prostředí bylo příjemným odreagováním od pracovních záležitostí, i když skoro každý cestující diskutoval o očekávaných exponátech veletrhu, zejména těch z České republiky.
Dobrý marketingový nápad
Zpáteční cestu Národního vlaku bohužel poznamenala mimořádná událost – sebevražda mladé dívky právě u Děčína a s ní spojené zpoždění. Navzdory této nezaviněné skvrně na kráse byla většina ohlasů veskrze pozitivních. „Považuji nátěr v národních barvách za výborný marketingový nápad a doufám, že mašinka bude zařazena do turnusu vozícího CNL vlaky do Lipska a Berlína. Tato propagace domoviny mi přijde lepší než nepromyšlená nic neříkající Země příběhů, kterou cizinci nemají šanci pochopit,“ vyznal se jeden z diskutujících na webu K-REPORT. „Touto jízdou byla založena nová tradice, veletrh pro české účastníky dostal nový rozměr a prostředí ve vlaku nabídlo dostatečný prostor pro setkání takového počtu odborníků. Ostatně všichni cestující už se těší na InnoTrans 2016,“ dodal ředitel Odboru obchodu osobní dopravy Jiří Ješeta.
Fotogalerie
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »