Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Desiro 2.0: novinka na lince přes České a Saské Švýcarsko

Desiro 2.0: novinka na lince přes České a Saské Švýcarsko

21.3.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Cestující na lince U28, která spojuje Děčín s Rumburkem přes německý Sebnitz, se mohou vozit čerstvě modernizovanou jednotkou Siemens Desiro. Tu na začátku února představili oba spolupracující dopravci (České dráhy a DB Regio) u příležitosti Dne se železnicí Národního parku. Jednotka podstoupila omlazení za pouhé dva měsíce. Co nového nabízí?

Desiro 2.0: novinka na lince přes České a Saské Švýcarsko

Na lince U28, která nese marketingový název Dráha Národního parku, byl provoz zahájen v létě 2014. Spuštění nové linky umožnilo kolejové propojení pohraničních stanic Sebnitz a Dolní Poustevna, které fungovalo až do roku 1945, kdy bylo přerušeno. Zájem o znovuobnovené spojení předčil i nejsmělejší očekávání. Linka je velmi využívána zejména turisty z obou zemí, a to i mimo hlavní sezonu. Před bezmála třemi lety provoz zahajovaly standardní motorové jednotky Desiro, jedna z nich čerstvě prošla zajímavou modernizací. Oba spolupracující dopravci modernizací demonstrují fakt, že i kolejová vozidla se starším datem výroby jsou po příslušných změnách schopna splnit všechny požadavky kladené na moderní regionální dopravu. Němci jednotku dokonce v nadsázce nazvali Desiro 2.0 a novinářům ji představili v příhraničním městečku Sebnitz.

Veselejší cestování nejen pro děti

„Rekonstruovaná jednotka VT642 Desiro prošla kompletní interiérovou přestavbou. Má nová sedadla s lepším tvarováním, lino, obložení stěn, osvětlení, klimatizaci, dětský koutek, wi-fi, elektrické a USB přípojky ve vysokopodlažní části a nový je i vnější lak, který už není jen červený, ale v kombinaci s modrou,“ vyjmenoval novinky Vladimír Štochl, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Ústí nad Labem s tím, že v první třídě je šest kožených sedadel. Změn doznalo i celkové vnitřní uspořádání, Desiro se tak může pyšnit druhým víceúčelovým prostorem určeným především pro jízdní kola, původní velkoprostor bude sloužit hlavně vozíčkářům. Příjemné prostředí dotváří i stolky s křídly na vybraných místech anebo informační systém se čtveřicí obrazovek.

Technici z podniku RailMaint v Delitzsch zvládli modernizaci jednotky Desiro za dva měsíce. Přitom položili 110 m2 nové podlahové krytiny, více než jeden kilometr kabelů a přidali dvě nové a rozměrné police na zavazadla. U čtveřice vstupních dveří jsou nové a pevně namontované osmicentimetrové schůdky. Zmenšují mezeru mezi vozem a nástupištěm, umožňují pohodlný nástup a jsou zároveň v povoleném obrysu vozidla.

Devítka párů denně

Na lince U28 jezdí denně osm párů přímých vlaků, devět v pracovních dnech. O cestování do Národních parků České a Saské Švýcarsko (kdysi známé pod spojením Českosaské Švýcarsko) je velký zájem hlavně v turistické sezoně. Podle Štochla ČD zaznamenávají velký nápor cestujících i před Vánoci, neboť tyto vlaky jsou využívány jako přípojné k německým spojům do Drážďan, kde se konají adventní trhy. Hlavním dopravním uzlem je pak Bad Schandau, kde lze přestupovat i na vlaky kategorií EC, S-Bahn nebo autobusy či lodě.

Nádraží Národního parku

V rámci Dne se železnicí NP bylo nádraží v saském Sebnitz přejmenováno na Nádraží Národního parku. Podobný krok mají v plánu i Češi. Nového přízviska se v brzké době dočká Děčín. „Už jsme podnikli první kroky, a pokud vše dobře půjde, v nastávající turistické sezoně už by mělo nádraží fungovat i pod tímto názvem,“ řekl Tomáš Salov, mluvčí Správy Národního parku České Švýcarsko. „V budoucnu bychom tímto názvem chtěli doplnit i nádraží v Krásné Lípě. Tedy tam, kde sídlí správa parku. Bylo by zároveň i protějškem Bad Schandau, kde sídlí naši němečtí kolegové.“ V Lípě to ale vypadá na „běh na delší trať“, neboť budova není v dobrém technickém stavu. Vedení NP už nyní jedná se SŽDC i s vedením obce o rekonstrukci. Nádraží jsou a budou vždy doplněna o velkoformátové fotografie přírodních krás parku, obří turistické anebo na zdech kreslené panoramatické mapy. Přízviska jsou však pouhými marketingovými názvy, v oficiálních informačních systémech a jízdních řádech budou vždy uvedeny názvy oficiální, tedy např. Děčín hlavní nádraží.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika