Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Cestující jsou zpět, loni jich jelo 157 milionů

Cestující jsou zpět, loni jich jelo 157 milionů

6.3.2023 – autor: PETR SLONEK

Množství lidí ve vlacích ČD se po propadu způsobeném pandemií dostalo téměř na původní úroveň z dob před restrikcemi. ČD loni přepravily celkem 157 milionů cestujících, což je o 30 % více než v roce 2021. Vzrostl i přepravní výkon, který dosáhl 7,7 miliardy osobokilometrů. Lidé tak ve vlacích dopravce ujeli o 43 % kilometrů více než rok předtím.

Cestující jsou zpět, loni jich jelo 157 milionů

Nárůst cestujících potvrdila také průměrná přepravní vzdálenost, jež stoupla na 49 kilometrů. To je dokonce více než v roce 2019. „Po dvou letech pandemie se loni cestující vrátili do vlaků. Ve 4. čtvrtletí jsme přepravovali už 93 % cestujících ve srovnání s rokem 2019 a přepravní výkon dosáhl 91 % předcovidového roku,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. „Potvrzuje se také naše sázka na investice do nových vlaků. Tam, kde jsme uplynulé dva roky nasadili moderní soupravy nebo se významně zkrátily cestovní časy, tam se cestující vracejí do vlaků rychleji. Na takových linkách jsme už na předpandemických výkonech. Příkladem jsou Západní expresy z Prahy do Plzně a Chebu, kde začaly jezdit komfortní soupravy InterJet,“ upozornil předseda. 

Dopad pandemie i loni
Podle člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu Českých drah Jiřího Ješety celkové výkony za rok 2022 ještě ovlivnila poslední velká vlna COVID-19 na začátku roku. „V prvním čtvrtletí jsme kvůli tomu přepravovali stále jen 77  % předcovidového počtu zákazníků. Během roku pak počty cestujících i přepravní výkony rostly a závěr roku se už blížil stavu před pandemií,“ uvedl Ješeta. Cestující se přitom k ČD vracejí ve všech segmentech dopravy, tedy na regionálních linkách, v dálkové dopravě i na mezistátních relacích. „Při srovnávání s rokem 2019 však musíme vzít v úvahu i změny dopravců na některých linkách nebo rozvoj integrovaných dopravních systémů,“ dodal náměstek. 
V rámci změny dopravců v letech 2020 a 2021 přešly pod jiné provozovatele zejména linky, na kterých jezdil typický cestující více opakovaných cest na kratší vzdálenosti. Vzhledem k této skutečnosti lze nicméně konstatovat, že počet cestujících a přepravní výkon jsou už téměř na úrovni let před pandemií COVID-19. Všechny tyto skutečnosti ovlivňují také velký nárůst průměrné přepravní vzdálenosti. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz MoraviíČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz Moravií

21.6.2024 - České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz na regionálních linkách S2 (Křenovice – Brno – Letovice) a S3 (Hustopeče/Židlochovice – Brno – Tišnov – Křižanov) a dále na linkách S9 (Břeclav – Hodonín) a S51 (Břeclav –… »

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika