Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Cestu přes Brno zkomplikuje výluka

Cestu přes Brno zkomplikuje výluka

22.3.2017 – autor: MARTIN HARÁK

Na začátek léta se připravuje největší výluka v historii Brna. Potrvá celých sto dní – od 3. června až do 10. září a železniční doprava na hlavním nádraží při ní dozná významných změn. Většina vlaků bude zastavovat buď v Králově Poli, Židenicích nebo na stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka. Omezení se týká nejen desítek tisíc lidí, kteří do Brna pravidelně přijíždí, ale i turistů.

Cestu přes Brno zkomplikuje výluka

Výluka, která navazuje na tu z roku 2013, se opět dotkne průjezdu brněnským hlavním nádražím. Stavbaři budou pracovat na pražském viaduktu přes Křenovou ulici pod první a druhou traťovou kolejí a také modernizovat čtvrté nástupiště s přilehlou šestou kolejí. Musí pročistit štěrkové lože pod oběma traťovými kolejemi, vyměnit pražce i kolejnice a obnovit trakční vedení. U viaduktu dělníci snesou svršek a položí nové kolejové lože. Při té příležitosti se připraví na rekonstrukci zabezpečovacího zařízení, která se plánuje v letech 2018 až 2019. Také čtvrté nástupiště dozná úplné proměny, neboť se chystá výměna střešního krytu, ale i litinových sloupů včetně dlažby, kolejnic a osvětlení. Po opravě se bude podobat druhému a třetímu peronu, které už revitalizací prošly. Podle investora akce, SŽDC, je stavba nutná jak z dopravního, tak i technického hlediska, a to bez ohledu na to, v jaké poloze bude v budoucnu umístěno brněnské hlavní nádraží. Bez těchto důležitých oprav by dnešní nádraží nemohlo dále sloužit.

Obnoví se dolní nádraží

A jak se tato výluka dotkne železnice? Mezinárodní vlaky z Prahy a Břeclavi budou přijíždět a odjíždět z dolního nádraží, kam se z hlavního nádraží zavede náhradní autobusová doprava. Navíc mezinárodní spoje EuroCity a railjet Praha – Brno – Wien/Budapest linky Ex3 budou ve směru do Prahy zastavovat ve stanici Brno-Židenice a na dolním. Vlaky z Prahy zároveň pojedou o 4 minuty dříve.

Rychlíkové spoje linky R9 z Prahy a Havlíčkova Brodu ukončí jízdu v Brně-Králově Poli a náhradní dopravu zajistí posílená tramvajová linka, v době souběhu s výlukou Řikonín – Vlkov cestující použijí autobusy, které pojedou ze Žďáru nad Sázavou do Brna. Regionální linka S3 Žďár nad Sázavou – Tišnov – Brno – Vranovice – Břeclav by podle plánů měla jezdit v pracovních dnech pouze v půlhodinovém taktu, spoje jedoucí po 15 minutách budou v úseku Brno – Tišnov během výluky zcela zrušeny. Jižní větev linky S3 začne na brněnském hlavním nádraží, severní větev zamíří přes Brno dolní nádraží do stanice Modřice. V Brně dolním nádraží, respektive Židenicích navíc ukončí jízdu vybrané spěšné vlaky od České Třebové. Regionální spoje linky S2 ve směru z Březové nad Svitavou, Letovic a Blanska rovněž skončí v Brně-Židenicích a jižní úsek z Brna do Sokolnice a Křenovic obslouží oddělené spoje, které vyjedou z hlavního nádraží. 

Provoz zkomplikují další výluky

Aby toho nebylo málo, tak se na Brněnsku od  1. července do 31. srpna uskuteční ještě další dvě velké výluky. Na „brodské“ trati bude kvůli stavebním pracím v úseku Vlkov u Tišnova – Tišnov zavedena místo regionálních spojů náhradní autobusová doprava. O víkendu autobusy pojedou až do Brna-Králova Pole, odkud dále cestující použijí městskou hromadnou dopravu. Ve stejném termínu bude kvůli rekonstrukci stanice Kuřim v úseku Brno-Královo Pole – Kuřim – Tišnov jednokolejný provoz, takže vlaky linky S3 budou v úseku Tišnov – Brno dolní nádraží – Modřice jezdit podle výlukového jízdního řádu v odlišných časových polohách.

Na srpen se rovněž plánuje nepřetržitá výluka Brno hlavní nádraží – Sokolnice-Telnice – Křenovice. Během omezení nepojede jižní větev regionální linky S2, kterou nahradí jak autobusové linky Integrovaného dopravního systému JMK, tak náhradní autobusová doprava ČD ze Sokolnic a Chrlic do Brna hlavního nádraží.

Dopravní podnik města Brna hodlá navíc zajišťovat po celou dobu výluky dvě posilové tramvajové linky P2 a P6. Linky P2 propojí brněnské hlavní nádraží se Starou Osadou, resp. zastávkou Kuldova v blízkosti stanice Brno-Židenice. Linka P6 pojede z Nových sadů kolem hlavního nádraží až do dopravního terminálu u královopolského nádraží.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 5

Další články této rubriky

Další monitory pro Vysočinu a OlomouckoDalší monitory pro Vysočinu a Olomoucko

16.11.2018 - Během necelého měsíce obdržela nemocnice v Novém Městě na Moravě v kraji Vysočina a současně nemocnice v Prostějově na Olomoucku další monitory dechu, které pomáhají eliminovat náhlá zastavení dechu u kojenců. Ve středu 7.… »

Do Šternberka a Uničova až stošedesátkouDo Šternberka a Uničova až stošedesátkou

14.11.2018 - Místo půlhodiny pouhou čtvrthodinu a navíc elektrickými vlaky. To čeká cestující z Uničova do Olomouce na přelomu let 2022 a 2023. Delší dobu plánovaná modernizace trati Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk, na které jezdí… »

Německý vrstevník domácích Brejlovců slaví půl století Německý vrstevník domácích Brejlovců slaví půl století

13.11.2018 - Stejně jako naši Brejlovci slaví v letošním roce 50. narozeniny německá řada 218. Patří do velké rodiny lokomotiv označovaných jako V 160, pod kterou se skrývá celá vývojová série velkých traťových strojů v mnoha modifikacích.… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika