Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy vylepšují zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety

České dráhy vylepšují zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety

25.9.2024 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Do vylepšení pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce provozních zaměstnanců investují ČD letos zhruba 55 milionů Kč. Podstatná část peněz směřuje do zlepšení pracovního zázemí, nocležen, odpočinkových místností a šaten. Strojvedoucí a vlakové čety díky tomu získají příjemné místo pro odpočinek při přestávkách či před začátkem a po konci směny.

České dráhy vylepšují zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety

V průzkumech mezi provozními zaměstnanci si ČD ověřily, že kvalitu pracovního zázemí, šaten, odpočinkových místností a nocležen kladou pracovníci na jedno z nejvyšších míst. „Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojená s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku a v místech daleko od domova. Proto se nyní zaměřujeme na zlepšení jejich ‚přechodného domova‘, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a stanicích, a ročně do jejich zvelebení budeme investovat desítky milionů korun,“ řekla náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje Blanka Havelková. 
„Zaměřujeme se jak na velké železniční uzly, tak na menší pracoviště v regionech. Zmínit lze tři konkrétní příklady. Novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni v rámci větší rekonstrukce celého nádraží. Na opačné straně spektra je menší zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou, které jsme zprovoznili letos v dubnu pro až 22 strojvedoucích, kteří se tam střídají v rámci směn. A třetím příkladem může být nocležna v Klatovech, kde končí rychlíky Berounka a odkud vypravujeme vlaky na trať do Železné Rudy,“ doplnila.  

V Bělé i díky smlouvě
Obnova pracoviště a zázemí v Bělé nad Radbuzou souvisí také se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les, pro který ČD zajistily vylepšení jednotek RegioNova. Stavební pozornost se zaměřila na opravu střechy, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení, zřízení nové nocležny, kuchyňky, šatny a nástupní místnosti, ve které mají strojvedoucí veškeré zázemí včetně např. přístupu na firemní intranet. Vše bylo koncipováno tak, aby tam měli strojvedoucí mezi směnami komfort.
„V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ uvedl Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ ČD. 
Na západě Čech se v srpnu otevřelo i druhé renovované zázemí v klatovském depu. Nákladem několika milionů korun zaměstnanci ČD získali moderní odpočinkovou místnost, nocležnu, nové sprchy, šatny a sociální zázemí, kuchyňku a školicí místnost. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika