Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy pořídí až 160 motorových jednotek

České dráhy pořídí až 160 motorových jednotek

23.9.2020 – autor: GABRIELA NOVOTNÁ Vizualizace: 2M

České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 160 bezbariérových motorových jednotek pro neelektrifikované tratě, interně označované jako DMU 120. S vítězným uchazečem uzavřou rámcový kontrakt, ze kterého hned objednají výrobu 33 vozidel. Další soupravy budou objednávány podle požadavků jednotlivých objednatelů dopravy.

České dráhy pořídí až 160 motorových jednotek

Kontraktem firma hodlá pokrýt případné požadavky objednatelů na obnovu motorových jednotek s kapacitou kolem 120 osob, a to jak nyní, tak i v příštích několika letech. „Zákazníkům chceme nabídnout možnost obnovy vlaků v rámci uzavíraných dlouhodobých kontraktů, a cestujícím tak poskytnout vysoký komfort cestování. Vlaky nabídnou klimatizaci, budou bezbariérové a snadno do nich nastoupí lidé na vozíku, rodiče s kočárky a s malými dětmi nebo cyklisté. Audiovizuální informační systém, nápisy v Braillově písmu a různé reflexní prvky usnadní cestování nevidomým, slabozrakým nebo neslyšícím spoluobčanům,“ vyjmenoval přednosti nových vlaků předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Místa pro cestující i zavazadla

Moderní motorové jednotky budou mít maximální rychlost 120 km/h a dostatečně vysoký výkon, který umožní zkrácení cestovních časů na neelektrifikovaných tratích oproti starším typům vozidel. Jednotky nabídnou přibližně 120 míst k sezení, místa pro osoby na vozíku a také dostatek prostoru pro umístění kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel. U frekventovaných vlaků bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku. Vysokou bezpečnost provozu zajistí vybavení nejmodernějším evropským zabezpečovačem ETCS a komunikačním zařízením GSM-R.   

„Poptáváme motorové jednotky, protože naši zákazníci v současnosti žádají obnovu starších souprav moderními, ale stále ještě motorovými jednotkami. Už nyní se ale připravujeme na možnost pořízení bezemisních vlaků. Sledujeme především vývoj a zkušenosti s bateriovými vlaky, které jsou vhodným řešením pro naši železniční síť. Tyto informace využíváme při interní diskusi o parametrech a přípravě podmínek pro provoz těchto nízkoemisních a bezemisních vlaků v Česku. Jakmile budou naši zákazníci připraveni objednat dopravní obslužnost na neelektrifikovaných tratích prostřednictvím bateriových jednotek, vypíšeme soutěž i na pořízení těchto vlaků budoucnosti,“ upozornil na trendy ve vývoji obnovy vlaků Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. Budoucí nákup bateriových vlaků však bude podmíněn také zajištěním financování a podpory nákupu ekologických vlaků, například ze strany EU nebo ČR.

Co nové vozy nabídnou

● moderní a klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy

● bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, vybavené budou také plošinou

● bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, vybavené dálkovým ovládáním, obsluhované slepeckou vysílačkou

● prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců

● elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících včetně USB portů, wi-fi, sklopné nebo rozkládací stolky či zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků

● dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a jízdních kol

● moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD nasadí nové vozy už příští rok

27.10.2020 - Výroba padesáti moderních osobních vozů pro České dráhy od konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation pokračuje. První čtveřice se nyní nachází na testovacím okruhu VUZ v Cerhenicích, další vagony jsou ve fázi… »

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemíPanteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

26.10.2020 - České dráhy masivně investují do svého technického zázemí. Důkazem je i nedávné zahájení výstavby moderní opravárenské haly v Plzni. Novinka nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb a další vyspělé technické komponenty.… »

Žehlička v retro nátěru jezdí na jihu ČechŽehlička v retro nátěru jezdí na jihu Čech

23.10.2020 - Střídavá lokomotiva 210.059, slangově přezdívaná Žehlička, obdržela při celkové vyvazovací opravě v dceřiné společnosti Českých drah DPOV v Přerově retro nátěr. Ten evokuje stejné provedení, v jakém vyjela z výroby v… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika