Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

6.2.2024 – autor: PETR SLONEK

České dráhy podle předběžných výsledků přepravily v loňském roce 164,4 milionu cestujících, kteří ve spojích národního dopravce najezdili 8,068 miliardy kilometrů. To je zhruba o 7,4 milionu zákazníků více než v předchozím roce. Průměrná přepravní vzdálenost byla 49,1 kilometru.

České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

V loňském roce rostl zájem o cestování ve vlacích ČD. „Podle předběžných výsledků jsme loni ve srovnání s rokem 2022 přepravili zhruba o 7,4 milionu více zákazníků, kteří v našich spojích ujeli o 358 milionů kilometrů více. Nejrychleji rostl počet cestujících na mezistátních linkách a také tam, kde jsme nasadili v uplynulých letech nová vozidla nebo kde došlo k významnému zkrácení cestovních časů. Mezi takové linky patří stále Západní a Jižní expres, ale jsou mezi nimi i regionální vlaky. Takovým příkladem úspěšné linky jsou spěšné vlaky mezi Plzní a Karlovými Vary, pro které v příštích letech pořídíme další dvě elektrické jednotky pro zvládnutí rostoucího zájmu cestujících,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. 

Na úrovni roku 2019
Podle člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu ČD Jiřího Ješety je vytížení většiny vlaků dopravce už na úrovni roku 2019. „Na některých linkách, hlavně těch mezinárodních, už dokonce přepravujeme více cestujících než v roce 2019. Celková čísla za rok 2022 ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou však ovlivněná změnou dopravců na některých linkách a rozvojem integrovaných dopravních systémů. Šlo o trasy, kde cestující absolvovali více cest na kratší vzdálenost. To ilustruje loňská průměrná cestovní vzdálenost, která je vyšší než v roce 2019,“ vysvětlil náměstek. 
České dráhy v roce 2023 vypravily 2,4 milionu spojů, které splnily jízdní řád v případě započtení pouze závad na straně dopravce na úrovni 98,7 % (meziroční zlepšení o 0,2 %) a při započtení všech příčin zdržení dosáhly přesnosti 87,4 % (meziroční zlepšení o 2,8 %). Dopravce zavinil zdržení vlaků pouze v 13,6 % případů. Nejčastější příčinou zdržení je křižování a sled vlaků (26,8 %), čekání na přípoje (20,1%) nebo vliv výluk (13,2 %). I přes relativně malý podíl mezistátních vlaků připadá poměrně velké číslo na zpoždění vlaků ze zahraničí (4,5 %).
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidelNa Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel

27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotkyNa Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky

20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika