Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

6.2.2024 – autor: PETR SLONEK

České dráhy podle předběžných výsledků přepravily v loňském roce 164,4 milionu cestujících, kteří ve spojích národního dopravce najezdili 8,068 miliardy kilometrů. To je zhruba o 7,4 milionu zákazníků více než v předchozím roce. Průměrná přepravní vzdálenost byla 49,1 kilometru.

České dráhy loni přepravily 164,4 milionu cestujících

V loňském roce rostl zájem o cestování ve vlacích ČD. „Podle předběžných výsledků jsme loni ve srovnání s rokem 2022 přepravili zhruba o 7,4 milionu více zákazníků, kteří v našich spojích ujeli o 358 milionů kilometrů více. Nejrychleji rostl počet cestujících na mezistátních linkách a také tam, kde jsme nasadili v uplynulých letech nová vozidla nebo kde došlo k významnému zkrácení cestovních časů. Mezi takové linky patří stále Západní a Jižní expres, ale jsou mezi nimi i regionální vlaky. Takovým příkladem úspěšné linky jsou spěšné vlaky mezi Plzní a Karlovými Vary, pro které v příštích letech pořídíme další dvě elektrické jednotky pro zvládnutí rostoucího zájmu cestujících,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. 

Na úrovni roku 2019
Podle člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu ČD Jiřího Ješety je vytížení většiny vlaků dopravce už na úrovni roku 2019. „Na některých linkách, hlavně těch mezinárodních, už dokonce přepravujeme více cestujících než v roce 2019. Celková čísla za rok 2022 ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou však ovlivněná změnou dopravců na některých linkách a rozvojem integrovaných dopravních systémů. Šlo o trasy, kde cestující absolvovali více cest na kratší vzdálenost. To ilustruje loňská průměrná cestovní vzdálenost, která je vyšší než v roce 2019,“ vysvětlil náměstek. 
České dráhy v roce 2023 vypravily 2,4 milionu spojů, které splnily jízdní řád v případě započtení pouze závad na straně dopravce na úrovni 98,7 % (meziroční zlepšení o 0,2 %) a při započtení všech příčin zdržení dosáhly přesnosti 87,4 % (meziroční zlepšení o 2,8 %). Dopravce zavinil zdržení vlaků pouze v 13,6 % případů. Nejčastější příčinou zdržení je křižování a sled vlaků (26,8 %), čekání na přípoje (20,1%) nebo vliv výluk (13,2 %). I přes relativně malý podíl mezistátních vlaků připadá poměrně velké číslo na zpoždění vlaků ze zahraničí (4,5 %).
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika