Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD zvládly nápor cestujících na Rio-Lipno

ČD zvládly nápor cestujících na Rio-Lipno

10.10.2016 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy se dokázaly se ctí vypořádat se srpnovým náporem cestujících v okolí lipenské vodní přehrady, kde se ve druhé polovině léta rozkládal Olympijský park Rio-Lipno. Za tímto úspěchem stojí šikovně sestavený jízdní řád s posilovými spoji, dostatečné množství nasazené techniky a pořádný kus poctivé práce organizátorů.

ČD zvládly nápor cestujících na Rio-Lipno

Olympijský park Rio-Lipno navštívilo více než 360 tisíc návštěvníků a přes 100 tisíc z nich využilo spoje Českých drah. Právě vlaky totiž byly pro značnou část z nich jednoduchou možností, jak se ke sportovištím dostat a užít si tak volnočasových radovánek ve stínu opravdových olympijských her. Jízdní řád byl upraven téměř celý srpen na tratích mezi Českými Budějovicemi a Černým Křížem a Lipnem nad Vltavou a Rybníkem. Změn doznaly i jízdní řády ČD Busů.

Noční vlak nebyl problém

„Spoje byly naplánovány velmi kvalitně, jezdili jsme zpravidla na čas a obsazenost byla přes osmdesát procent,“ zhodnotil akci Jiří Kafka, ředitel Regionálního obchodního centra (ROC) ČD v Českých Budějovicích. Hojnou účast podle něj dráhy zaznamenaly i ze strany vodáků, kteří se do vlaků „složili“ se svými kajaky a rafty. Silnou skupinou cestujících byli rovněž lidé, kteří do okolí lipenské přehrady přijeli vozem a zaparkovali na velkých záchytných parkovištích. „V úseku Vyšší Brod klášter – Lipno nad Vltavou a Černá v Pošumaví – Nová Pec jsme jezdívali v hodinovém taktu, od pátku do neděle v úseku Brod – Lipno pak v pětatřicetiminutovém taktu. Z Budějovic jezdil do Brodu a Lipna ranní vlak a v době konání akce byl k němu o víkendu a v pátek přidán posilový dopolední,“ upřesnil ředitel. Posilová souprava poté byla doplněna do oběhu v úseku mezi Brodem a Lipnem tak, aby byl dodržen onen půlhodinový takt.

Na druhou stranu vodního díla, do Pece a Černé, denně z Budějovic jezdíval dopolední posilový spoj a poté zde zajišťoval kyvadlovou dopravu. Extra vloženým spojem byl noční posilový vlak z Lipna do Budějovic pro ty, kteří se chtěli v parku vyžít nejen sportovně, ale i kulturně – od nádrže odjížděli před třetí hodinou ranní.

Změny i pro autobusy

Jízdní řády budějovické ROC sestavovalo podle kapacity železnice mezi Brodem a Lipnem, která je už za běžného stavu s množstvím nasazených spojů na samé hranici svých možností. „Soupravy byly dvouhlavové, tedy z každé strany byla Žehlička řady 210. Zařazeny byly jeden nebo dva patrové vozy řady Bmto a jeden služební řady Ds. Dvouhlavové soupravy jsme používali především k zamezení zpoždění,“ upřesnil Kafka. Podobná konfigurace se objevila i na spojích mezi Budějovicemi a Rybníkem. Naopak z krajské metropole do Nové Pece jezdíval Brejlovec řady 750 s třemi vozy řady Bdt.

Takový objem přepravy by českobudějovičtí nezvládli, pokud by nevyužili výpůjček a výměn. V rámci kvalitní a hlavně rychlé synergie uvnitř struktury národního dopravce byla na turnusové oběhy využita desítka „patráků“ z Jihlavy (recipročně z Budějovic do Jihlavy putovaly vagony řady Bdt), osmička Žehliček dorazila z Plzně či Brna a z jižní Moravy přicestoval i jeden Brejlovec. „S podobně velkými akcemi máme zkušenosti. Navíc jsme sloužili čtyřiadvacetihodinovou pohotovost pro operativní službu, vše tedy běželo hladce a cestující byli spokojení,“ uvedl ředitel. Výbornou spolupráci a bezkonkurenční rozsah poskytovaných služeb si pochvalovali i zástupci olympijského parku. „Musím říci, že vlaky naprosto odpovídaly poptávce. Neměli jsme žádné problémy,“ sdělil Michal Charvát, koordinátor štábu olympijského parku.

Půl roku plánování

Organizace železniční dopravy se v rámci Olympijského parku Rio-Lipno plánovala od ledna letošního roku. Do práce se kromě Českých drah samozřejmě zapojil i kraj a zástupci Českého olympijského výboru. Začátkem února se pak uskutečnilo velké jednání. „Poté následovala další sezení, na nichž jsme řešili kromě vlaků i autobusová spojení. Zmíním například ČD Šumava Bus v úseku Černá – Lipno a Přední Výtoň s prodloužením na Svatý Tomáš,“ uzavřel šéf ROC Jiří Kafka.


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 3.36

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika