Železničář / Hlavní zprávy / ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024
Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez DPH. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí Českých drah a zároveň o druhou novou halu, jejíž výstavbu dopravce zahájil v letošním roce.
Stavbu zajistí společnost Hala HB, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE. Nová hala má být dokončena a předána na jaře roku 2026. Průjezdný dvoukolejný objekt pro údržbu vlaků bude mít celkovou délku 67 metrů, vybaven bude mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí vybavení haly se stanou i elektromechanické patkové zvedáky určené pro zvedání kolejových vozidel a zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě haly vznikne například zázemí pro zaměstnance nebo skladový prostor.
„Havlíčkův Brod představuje důležitý bod na mapě opravárenství Českých drah. Servisujeme zde především regionální vlaky hned pro dva kraje – Pardubický a Kraj Vysočina. Právě do těchto dvou krajů jsme v uplynulém období doručili nové moderní regionální vlaky v podobě elektrických RegioPanterů a motorových RegioFoxů. Pro servis těchto vlaků bude nová hala přednostně určena,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
Velké investice do zázemí
Slavnostní zahájení stavby se v Havlíčkově Brodě uskutečnilo 8. října. „Jde o další krok v plnění naší nové strategie opravárenství ČD. Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících sedmi letech investujeme přes 12 miliard korun, které zamíří nejen do výstavby nových hal a modernizací těch stávajících, ale také třeba do nových myček, moderního strojního zařízení, včetně podúrovňových kolových soustruhů nebo zařízení nedestrukční defektoskopie. To vše, spolu s další digitalizací celého procesu údržby, nám umožní udržovat nové vlaky ve špičkové kondici,“ doplnil náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.
Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a rovněž v sousedních regionech, v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Téměř pět desítek techniků se zde stará o nové jednotky řady 847 RegioFox, o vlaky řady 650 RegioPanter, jednotky 844 RegioShark nebo vozy 841 RegioSpider. Už loni ČD v depu v Havlíčkově Brodě otevřely novou myčku kolejových vozidel. Nedávno zahájená stavba představuje druhou zcela novou servisní halu, kterou ČD letos začaly stavět. V květnu odstartovala stavba nové haly ve Středisku údržby v Chebu.
Další články této rubriky
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »
České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise
6.11.2024 - Evropská komise shledala České dráhy odpovědné za porušení antimonopolních zákonů. Šetření EK se týkalo uzavření údajné kartelové dohody v letech 2012-2016. Za toto jednání byla ČD uložena pokuta 31 940 000 eur. Na… »