Železničář / Hlavní zprávy / ČD převzaly poslední letošní Vectrony, celkem jich mají 27
ČD převzaly poslední letošní Vectrony, celkem jich mají 27
7.11.2022
Celkem 27 lokomotiv Vectron budou mít České dráhy k dispozici k zahájení jízdního řádu 2023. Poslední dvě lokomotivy Siemens Vectron z plánovaného počtu deseti kusů převzal 19. října dopravce od pronajímatele společnosti RSL v pražském depu.
ČD budou v Jízdním řádu 2023 provozovat celkem 24 lokomotiv na linkách Ex 5 Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku, Kielu, Flensburgu nebo Rostocku (9 kusů), Ex 6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb a R 15 Krušnohor v úseku Cheb – Ústí nad Labem (9 kusů) a R 18 Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uh. Hradiště (6 kusů). Tři lokomotivy budou sloužit jako záloha. V současnosti ujedou Vectrony ve službách ČD denně více než 20 000 kilometrů. Na sever jezdí až k německo-dánské hranici do Flensburgu a na jih do Budapešti. Nejdelší rameno, které obslouží jediná lokomotiva, je mezi Hamburkem a Budapeští. Měří přes 1 250 kilometrů. Stroj projede 4 státy. U společnosti Siemens pak České dráhy objednaly přímo do svého majetku 50 lokomotiv Siemens Vectron v provedení pro rychlost 230 km/h. Stroje provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »