Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD představily RegioMouse pro Moravskoslezský kraj

ČD představily RegioMouse pro Moravskoslezský kraj

20.8.2020 – autor: PETR SLONEK S VYUŽITÍM TZ

Vybrané motorové a přívěsné vozy řad 810 a 012 (BDtax 782) se v současnosti přestavují podle zadání Moravskoslezského kraje ve veselském závodě dceřiné společnosti Českých drah DPOV Přerov. První prototypovou soupravu zástupci firmy představili 2. července přímo v závodě ve Veselí nad Moravou představitelům Moravskoslezského kraje i odborné veřejnosti. Na konci července se uskutečnila prezentace těchto vozů ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi.

ČD představily RegioMouse pro Moravskoslezský kraj

Motorový vůz, nově označený řadou 811, je nadstandardně vybaven například celovozovou klimatizací, přívěsný vůz má podobně jako motorový k dispozici například wi-fi či vylepšené sedačky. Celkově bude modernizováno čtrnáct motorových a deset přípojných vozů.

O modernizaci starších motorových souprav ČD nazývaných RegioMouse se začalo mluvit v roce 2018, kdy se na severní Moravě rozhodli jít úspornější cestou do doby, než si pořídí zcela nové vlaky. Hlavním požadavkem byly nové pohodlnější sedačky s větší roztečí pro cestující se stylizovanými čalouněnými potahy a také polospouštěcí okna se zámky na čtyřhran. „Neméně důležitou žádostí bylo dosazení jak klimatizační jednotky pro strojvedoucího, tak i celovozové pro cestující v motorovém vozu. Přívěsné vozy po dohodě zůstanou větrané pouze okny,“ vysvětluje projektový manažer veselského DPOV Josef Těthal. Vagony zůstávají zvenku na první pohled stejné, uvnitř je však řada vylepšení. Jedním z nich je nainstalovaný informační systém pomocí vnitřních a vnějších panelů včetně tlačítek pro zastávky na znamení. Pro zákazníky je k dispozici akustické hlášení zastávek a motorové i přívěsné vozy jsou vybavené technologií wi-fi včetně zásuvek na USB. Řada lidí ocení v přívěsných vozech i nové stojany na jízdní kola.

Kompletní demontáž vozů

Po převzetí vozidel se nejprve musely vyvázat podvozky, demontovat veškeré komponenty na spodku vozidla, kde zůstalo jen potrubí pro rozvod vzduchu. Rozebrán byl celý interiér vozidla, tedy jak sedačky, police, stolky, tak i koše nebo stropní díly. Demontovány byly rovněž toalety, které zůstávají v původním provedení. „Z vozidel jsme odstranili veškerou kabeláž včetně rozvaděčů a elektrodílů a až poté byly spodky vozidel dokonale omyty a ošetřeny. Další etapou byly svářečské práce. V první fázi jsme opravili zkorodované části vozidla, a druhá zahrnovala přivaření veškerých nových návarků pro uchycení nových součástí,“ dodává Těthal.

Následoval nástřik spodku vozidla vodou ředitelnou barvou a po umístění kabelů se namontoval nový vznětový motor TEDOM. Po nalakování vozidel do korporátních barev Českých drah s logy Moravskoslezského kraje montéři začali s kompletací interiéru a dosazením klimatizace. Poté elektromechanici zapojili veškeré komponenty, motor, rozvaděč, pulty, informační systém či zásuvky. „Ve srovnání se standardní modernizací motorových vozů řady 810, která běží od roku 2011, se u řady 811 jedná o daleko vyšší zásah do vozidla, neboť musíme kompletně vyměnit kabeláž, vozovou síť na 24 V, pult strojvedoucího, a hlavně je všude větší množství elektroniky,“ vysvětluje šéf veselského Střediska oprav DPOV Zdeněk Studnička.

Montáž obou vozidel skončila na konci června a po závěrečném kontrolním dnu na začátku července byla souprava odvezena na plánované zkoušky do Zkušebního centra VUZ ve Velimi. Hned poté budou oba vozy nově označené řadou 811, respektive 012 v případě přívěsného vozu, předány do zkušebního provozu s cestujícími v Moravskoslezském kraji. Nasazovány budou primárně ze Studénky do Veřovic a ze Suchdola nad Odrou do Budišova nad Budišovkou. O něco později se také objeví na trase z Opavy přes Krnov a Bruntál do Rýmařova.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 3.8

Další články této rubriky

V novém jízdním řádu přibude více než 400 bezbariérových spojůV novém jízdním řádu přibude více než 400 bezbariérových spojů

24.11.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový jízdní řád 2025 nabídne o 439 bezbariérových spojů víc. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejích podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá… »

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika