Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

13.4.2017 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Další kolo jednání o zlepšení parametrů železniční infrastruktury z České republiky do Mnichova se odehrálo v bavorském Řezně. Z iniciativy předsedy představenstva Českých drah Pavla Krtka se tam sešli zástupci národních dopravců, správců infrastruktury a politici z České republiky a z Německa. Přítomen je také poslanec Evropského parlamentu.

ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

Na špatný stav železničního spojení upozorňují České dráhy i dceřiná společnost ČD Cargo již řadu let. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná. Neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu. V německém příhraničním úseku je dokonce zaveden noční dopravní klid.

„Jde již o šesté jednání, které jsme na toto téma iniciovali. Velice si vážím toho, že pozvání přijal například poslanec Bundestagu Karl Holmeier, šéf CERu Libor Lochman, náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek nebo europoslanec Jaromír Kohlíček,“ říká Pavel Krtek, předseda Představenstva ČD. „Svědčí to o tom, že naše snaha padá na úrodnou půdu a potřebu zkvalitnění spojení východ – západ vnímá jako prioritu stále více lidí. Nejde nám přitom jen o spojení Praha – Plzeň – Mnichov, kde bychom chtěli zkrátit jízdní dobu z dnešních šesti na čtyři a půl hodiny, ale také o spojení Cheb – Norimberk, které by si také zasloužilo lepší úroveň dopravní obslužnosti.“

Mezinárodní doprava je pro České dráhy segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Tlak na bavorské a spolkové orgány se v poslední době zvýšil i ze strany vrcholných představitelů České republiky. Snahou je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan).


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.43

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika