Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

17.8.2023

České dráhy společně s objednavateli dopravy i nadále bojují za čisté vlaky bez výtvorů sprejerů. Pokračují v intenzivním čištění příměstských jednotek CityElefant, jež patří mezi nejvíce postižené. Na některé z nich byl také aplikován ochranný anti­graffiti lak nebo polepy, které usnadní odstranění děl vandalů.

ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

„Na začátku června jsme odstartovali kampaň Společně za čisté vlaky a řadu cílů se nám již podařilo splnit. Za letošní rok už bylo odstraněno graffiti ze 109 elektrických jednotek CityElefant, a to při inventárním stavu 70 kusů v pražské aglomeraci. To znamená, že některé jednotky jsme vyčistili už víc než jednou. V současnosti se tak počet posprejovaných jednotek pohybuje kolem deseti,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješta.
Kromě čištění už byl na sedm jednotek aplikován ochranný antigraffiti lak WEFA a u dalších třinácti bude aplikace tohoto ochranného laku provedena do konce prázdnin. Aktuálně se pracuje na polepu u jedné z jednotek antigraffiti fólií v designu Pražské integrované dopravy a od srpna bude tento polep použit i na další vlaky.
Čištění vlaků a škody způsobené graffiti stojí ČD miliony korun ročně. V rámci kampaně Společně za čisté vlaky se odehrává řada dalších preventivních opatření. Aktivněji se střeží místa, kde k útokům nejčastěji dochází, ať už ve spolupráci s bezpečnostní agenturou, nebo policií. Osvědčila se i hlídka se psy, které se podařilo zadržet sprejery při činu. 
Společně s objednavateli dopravy připravují České dráhy i další opatření, která mají zabránit vandalským útokům. Například na odstavném nádraží Praha-Jih dojde k instalaci kamerového systému a zajištění lepšího oplocení areálu. Dál bude pokračovat aplikace antigraffiti polepů a nástřiku a příměstské vlaky budou také dovybaveny vnitřním a vnějším kamerovým systémem.
Celkové náklady na tato opatření se vyšplhají až na částku cca 230 milionů korun, kterou z velké části zaplatí v ceně dopravního výkonu Středočeský kraj a Praha. Za stejné peníze lze pořídit dvě zcela nové klimatizované nízkopodlažní soupravy, jako jsou například vlaky RegioFox, které na středočeské železnice vyjedou ještě v roce 2023.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD převzaly prvního RegioPantera pro PIDČD převzaly prvního RegioPantera pro PID

6.5.2024 - České dráhy převzaly první jednotku RegioPanter pro PID. Veřejnosti se nový vlak poprvé představil na Regionálním dni PID v Benešově u Prahy 20. dubna. Jedná se o první z celkem dvaadvaceti jednotek, které letos zamíří na tratě v… »

Hospodaření Skupiny ČD skončilo s rekordním ziskemHospodaření Skupiny ČD skončilo s rekordním ziskem

3.5.2024 - Skupina ČD loni zaznamenala historicky nejvyšší zisk vykazovaný podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS). Konsolidovaný hospodářský výsledek skupiny před zdaněním podle IRFS v roce 2023 dosáhl 3,8 miliardy Kč.… »

Nové terminály zrychlí nákup jízdenekNové terminály zrychlí nákup jízdenek

22.4.2024 - Cestující se již mohou ve vlacích Českých drah setkat s novými prodejními terminály. Prvním krajem, kde byla nová generace zařízení MOPAJ (MObilní Prodejní Automat Jízdenek) instalována, se stal Zlínský kraj. Postupně budou… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika