Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD Cargo si poradí i s mimořádnými zásilkami

ČD Cargo si poradí i s mimořádnými zásilkami

16.3.2018 – autor: JANA LEMBERKOVÁ Foto: RICHARD SADTLER, JAKUB DVOŘÁK

Přeprava mimořádných zásilek je jednou ze speciálních služeb, kterou ČD Cargo nabízí. Za mimořádné zásilky se považují ty, které některému na přepravě zúčastněnému dopravci nebo zainteresovanému podniku železniční infrastruktury působí zvláštní potíže s ohledem na zařízení nebo vozy, a to vzhledem k mimořádným rozměrům, hmotnosti nebo specifickým vlastnostem. Takové zásilky mohou být přijaty k přepravě jen za zvláštních technických nebo provozních podmínek.

ČD Cargo si poradí i s mimořádnými zásilkami

Tolik strohá definice. Bude lépe si „emzety“, jak bývají tyto zásilky slangově nazývány, přiblížit na konkrétních případech. Z těch „menších“ zásilek realizovaných v loňském roce můžeme jmenovat například přepravu historického tanku Centurion ze Švýcarska do Liberce uskutečněnou v červenci. Úctyhodných 206 tun vážil transformátor, který ČD Cargo přepravilo na konci února 2017 mezi Mochovem a Prahou-Řeporyjemi. Zajímavá byla i přeprava části lisu LZK z Čeljabinsku do Žďáru nad Sázavou s využitím speciálního hlubinového vozu uskutečněná na přelomu května a června. Za mimořádné jsou považovány také přepravy některých strojů, stavebních mechanismů nebo technologických celků.

Torpédo do Rakouska

Začátkem února 2018 se uskutečnila přeprava dvacetinápravového vozu pro přepravu surového železa z Uničova přes Břeclav do rakouské stanice Leoben Donawitz. Vůz byl vyroben ve strojírenské firmě UNEX a je určen pro zákazníka Voestalpine Stahl Donawitz GmbH. Přeprava této mimořádné zásilky se uskutečnila ve spolupráci s Rail Cargo Logistics – Czech Republic. Hmotnost samotného vozu je 146 tun, se šamotovou izolací pak váží více než 200 tun, průměr válce je 2 900 mm. Tento typ vozů se přezdívá Torpédo a je určen pro přepravu tekutého železa od vysoké pece do ocelárny k dalšímu zpracování, kde otočný mechanismus Torpéda otočí s nádobou a obsah se vylévá do ocelárenských pecí.

Přepravy tramvají

Z mediálně zajímavých přeprav pak nesmíme opomenout přepravy tramvají. Vloni v květnu jsme zajistili přepravu modernizované tramvaje z Krnova do stanice Praha-Zličín, kde je k dispozici speciální vykládková rampa. Letos v únoru pak byla realizována přeprava dvou tramvají z Liberce do Krnova. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou disponuje vlastní vlečkou a s ČD Cargo realizuje nejen přepravy tramvají, ale i písku do písečníků nebo tramvajových kolejí. ○

Další modernizace vozidlového parku ČD Cargo

Vozidlový park dceřiné firmy ČD Cargo čeká obnova. Společnost 19. ledna 2018 vypsala novou soutěž na pořízení až padesáti vícesystémových elektrických a až pěti motorových lokomotiv. ČD Cargo v podmínkách soutěže garantuje odběr deseti elektrických a tří motorových lokomotiv. Další objednávky budou předmětem opce. Lokomotivy musí být nové nebo maximálně jeden rok staré s tím, že ČD Cargo bude jejich prvním provozovatelem. U elektrických lokomotiv je vyžadována způsobilost pro provoz na soustavách 3 kV ss, 15 kV 16,7 Hz stř. a 25 kV 50 Hz stř., trvalý výkon minimálně 5 500 kW při jízdě na střídavé a minimálně 5 000 kW na stejnosměrné soustavě. U motorových lokomotiv je vyžadován trvalý výkon minimálně 2 400 kW. Všechny lokomotivy musí být při převzetí způsobilé k provozu v České republice, na Slovensku, v Německu a Rakousku. Do tří měsíců od převzetí pak musí být vybaveny i k provozu v Maďarsku a v případě elektrických strojů také v Polsku. Vyžadována je výbava ETCS.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika