Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Výstavba haly v Plzni je v polovině
23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. České dráhy tak zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 650 RegioPanter, 844 RegioShark a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat.
ČD chtějí pořídit další Taurusy
22.6.2021 - České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus. Mají evropský zabezpečovač ETCS, jsou schválené pro provoz na území České republiky i v okolních státech a dovedou jezdit rychlostí až 230 km/h. ČD je chtějí nasadit na linku Ex4 z Ostravska přes Břeclav do Vídně a Grazu.
Experti VUZ dovedou otestovat i metro
21.6.2021 - Akreditovaná Zkušební laboratoř Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) dokáže v současné době nabídnout komplexní služby v oblasti homologace železničních vozidel, a to nejen v České republice, ale prakticky po celém světě. Její hlavní činností je provádění zejména typových zkoušek železničních vozidel či jejich částí, případně i některých součástí infrastruktury. My jsme se spolu se specialistou Michalem Svobodou zaměřili na trakční zkoušky, testy pantografů a další části elektrovýzbroje kolejových vozidel.
Tunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkou
17.6.2021 - Práce na čtvrtém koridoru úspěšně pokračují. Tunel Deboreč je prakticky hotový, v mezenském už je dokončena primární klenba a základové pasy, rýsuje se i estakáda u Ješetic. Plánuje se rovněž stavba necelých dvacet kilometrů dlouhého úseku mezi Nemanicemi a Ševětínem s nejdelším železničním tunelem v České republice. Po kompletně opravené trase z Prahy do Českých Budějovic bychom se měli svézt rychlostí 200 km/h za sedm let.
ČD chtějí pořídit další Taurusy
16.6.2021 - České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus. Mají evropský zabezpečovač ETCS, jsou schválené pro provoz na území České republiky i v okolních státech a dovedou jezdit rychlostí až 230 km/h. ČD je chtějí nasadit na linku Ex4 z Ostravska přes Břeclav do Vídně a Grazu.