Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Radoslav Fyman si splnil klukovský sen
30.7.2021 - Jeho příběh je přímo učebnicový. Vlaky ho fascinovaly odmala a už jako kluk chtěl pracovat na železnici. Počátkem 80. let nastoupil k bývalým ČSD, po zácviku se stal nejprve pomocníkem strojvedoucího a později i samostatným „fírou“. A u této profese vydržel až do svého odchodu do důchodu, který připadl na letošní 9. červen. Úctyhodných 39 let.
Turci převzali poslední jednotku Velaro
29.7.2021 - Turecké státní dráhy (TCDD) nedávno převzaly poslední objednanou vysokorychlostní jednotku Velaro od společnosti Siemens Mobility. Celkem dopravce v letech 2013 až 2019 obdržel 19 těchto vlaků. Od letošního června je tak celá flotila Velar k dispozici pro komerční dopravu, přičemž v provozu jsou nyní nasazeny všechny jednotky, a to na dvou tratích z Ankary.
Servis Vectronů zajistíme i pro jiné firmy
28.7.2021 - České dráhy si pronajaly už 16 lokomotiv řady 193 Siemens Vectron, jednu přímo vlastní a pronájem dalších sedmi strojů je plánovaný od příštího roku. Stejným typem lokomotiv disponuje také ČD Cargo. Zahraniční leasingové firmy zajišťují jejich pronájem včetně údržby tzv. full service. České dráhy dokážou nabídnout konkurenceschopnou cenu v údržbě vozidel, a tak využily svoji šanci a nabídly zajištění servisu ve svých prostorách a vlastními zaměstnanci.
Role VUZ v projektu CARBODIN
27.7.2021 - Snahou výrobců kolejových vozidel i dopravců je i nadále zlepšovat komfort pro cestující bez ohledu na současnou situaci spojenou s šířením COVID-19, která negativně ovlivňuje zájem o cestování různými druhy veřejné dopravy. Jednou z cest jak pokračovat ve zvyšování pohody jsou inovace. A VUZ nezůstává pozadu. Připojila se k evropskému projektu CARBODIN. Ve společnosti ho má na starosti specialista Martin Kodaj.
Východočeské výluky zasáhly i ČD Cargo
26.7.2021 - Jaro je obdobím, kdy se ve velkém začínají rozbíhat stavební a modernizační práce na celé naší železniční síti. Ani letošek nebyl výjimkou. Podívejme se na východ Čech, kde v posledních týdnech proběhlo několik výluk, při nichž musely být vlaky ČD Cargo vedeny po odklonových trasách. Ta nejrozsáhlejší, při které je omezen provoz na hlavní koridorové trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí, stále probíhá.