Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony
3.12.2021 - Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) začíná postupně zařazovat do svých rychlíků R 6xx Tatran šestici rekonstruovaných restauračních vozů řady WRmz. Ty cestujícím nabídnou vysoký standard cestování nejen díky komfortnímu svezení, ale i díky nové koncepci jídelního menu, vycházející ze světové gastronomie. První vůz vyjel na Tatranu v září, další by měly najíždět v roce 2022.
ÖBB představily nové lehátkové vozy
2.12.2021 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.
Němečtí strojvedoucí chtějí mluvit česky
1.12.2021 - Pro nás Čechy je dnes výuka němčiny naprosto běžnou záležitostí. Ovšem najít v naší zemi Němce, kteří umějí dobře česky, není vůbec jednoduché. Přece ale takoví existují. Jsou to například strojvedoucí z příhraničních oblastí. Nepříliš snadnou češtinu je vyučuje Šárka Vacková. S čím se musí její klienti při výuce vypořádat a proč si v hospodě objednávají mimo jiné hranolky se závorou?
Moderní jednotky InterJet vyrazí s novým grafikonem
30.11.2021 - Největší novinkou se v jízdním řádu pro rok 2022 stanou jednotky InterJet. ČD je v novém grafikonu nasadí na spoje Západního expresu a Krušnohoru. Oproti svým předchůdcům vlaky přináší další posun v nabízeném komfortu a službách. Poprvé ve střední Evropě výrobce například využil technologie při výrobě oken, která umožní snazší průchod signálu mobilních telefonů do interiéru soupravy.
Ocelová alchymie v režii VUZ
29.11.2021 - Specialisté Výzkumného Ústavu Železničního Jiří Soukup a Radek Stuchlík na nedávné konferenci s názvem Současné problémy kolejových vozidel přiblížili a popsali statickou a únavovou zkoušku motorového rámu podvozku pro elektrickou vícevozovou jednotku. Pro zkoušky bylo použito čtyřiadvacet hydraulických válců, které byly společně řízeny počítačem v reálném čase.