Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Ukrajinci zrychlí modernizace vlaků. Pomohou Švýcaři
3.11.2021 - Ukrajinské železnice (UŽ) postupně modernizují svůj vozidlový park. Rekonstrukcemi chtějí své vlaky zpřístupnit i cestujícím se sníženou pohyblivostí. První vozy osobní příměstské a dálkové dopravy už dopravce prezentoval na nádraží v Kyjevě. Chystá však i další investice se švýcarským výrobcem Stadler.
Ve službě strávil 50 let a vše bral s humorem
2.11.2021 - Na Rokycansku těžko najdete známějšího vlakvedoucího Českých drah než Františka Savkova. V září ale tento vtipálek a skvělý kolega odešel do důchodu. Po padesáti letech a dvou dnech. Teď se chce věnovat šachům, své největší vášni. Naplánované má i výlety po republice. Na život na dráze ale bude vzpomínat moc rád. Ostatně i jeho vzpomínky, které přinášíme, jsou toho jasným důkazem.
Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace
1.11.2021 - České dráhy připravují kompletní přeměnu svého depa v Olomouci. Modernizace tamního Střediska údržby (SÚ) je součástí plánu dopravce na rozvoj technické základny pro provozní údržbu, opravy železničních vozidel a zlepšení pracovních a sociálních podmínek zaměstnanců tohoto úseku.
Cestující se seznámili s push-pully pro Moravskoslezský kraj
29.10.2021 - Zástupci Českých drah a Moravskoslezského kraje v Ostravě představili novou netrakční jednotku, kterou od letošního prosince nasadí na linku do Frenštátu pod Radhoštěm. Cestující se díky ní dočkají nejvyššího komfortu cestování. Mnozí si jej už vyzkoušeli, byť zatím jen při stacionární prezentaci. ČD pro kraj objednaly u Škody Transportation pět jednotek.
Když se hlučnost musí vejít do norem
27.10.2021 - Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) poskytuje odborné služby a komplexní řešení mimo jiné v oblasti zkušebnictví. Jeho zákazníky jsou přední výrobci železničních kolejových vozidel a o ně se stará velký tým odborníků. Mezi nimi je i Lukáš Hejzlar, seniorní specialista zkoušek hygienických a bezpečnosti proti vykolejení. Co je jeho denním chlebem a jak náročné jsou zkoušky? A proč musí kolejová vozidla „kroutit“?