Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
CityElefant vyjel v novém nátěru
9.5.2022 - Do provozu na konci dubna zamířil první vlak v novém barevném schématu Pražské integrované dopravy (PID). Jedná se konkrétně o elektrickou jednotku 471.060 CityElefant Českých drah. Ta získala nový lak během opravy ve stupni R3 v dílnách dceřiné společnosti dopravce DPOV v Nymburce.
ČD objednaly 50 Vectronů pro rychlost 230 km/h
6.5.2022 - České dráhy podepsaly v závěru března smlouvu se společností Siemens Mobility ČR smlouvu na nákup padesáti lokomotiv Siemens Vectron MS pro maximální rychlost 230 km/h. Součástí kontraktu je full servis na 15 let. Určeny jsou pro provoz na konvenčních i vysokorychlostních tratích. Dopravce je nasadí na spoje do Německa, Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. Dodávány by měly být postupně od prosince 2025.
Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory
5.5.2022 - Od roku 2025 se bez jednotného evropského zabezpečovače ETCS vlaky ani infrastruktura neobejdou. Platí to i pro tuzemsko. Vláda loni v září schválila Plán moderního zabezpeče-ní české železnice – implementace ETCS, který navazuje na Národní implementační plán ERTMS z roku 2017. Navrhuje postupné zavedení jednotného evropského vlakového za-bezpečovacího zařízení ETCS na 4 800 km tratí do roku 2030 a na celou síť do roku 2040. Zvýšit má úroveň bezpečnosti a umožnit lepší využití kapacity železniční dopravy v ČR. Naváže tak na již běžící zajištění koridorových a hlavních tratí touto technologií.
Před 20 lety se na běžné trati v ČR prvně jelo rychlostí 200 km/h
5.5.2022 - Byla to událost, o níž se svého času především mezi železničáři a experty z oboru mluvilo hodně dlouho. V dubnu roku 2002 se poprvé v historii prohnal vlak po českém území na veřejně provozované trati rychlostí přesahující 200 km/h. Vytvořil tak rekord na běžných železničních kolejích v ČR mimo zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), kde se pochopitelně jelo už i vyšší rychlostí.
Norové plánují novou trať za polární kruh
4.5.2022 - Norové chtějí vybudovat železnici až za polární kruh. V minulosti však obdobné studie zjistily, že trať z Fauske do Tromsø není životaschopná. V plánu je nicméně nyní nejen vedení trati přes Narvik, ale i odbočka z Bjerkviku do Harstadu.