Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Nový e-shop zjednodušuje nákup elektronických jízdenek
14.12.2022 - Jak již mnozí cestující stihli zaregistrovat, České dráhy zavedly v oblasti online odbavení řadu novinek, které celý proces nákupu jízdenek zpřehledňují a zjednodušují. Přestože uživatelské prostředí působí stále velmi podobně, například při přístupu z mobilního zařízení se snížil počet nutných kroků k nákupu cestovního dokladu, čímž se akce notně urychlila. Cestující mohou rovněž ohodnotit svou cestu, při vyšším zpoždění jejich vlaku jim pak automaticky přijde refundace.
V novém jízdním řádu přibude vlaků s wi-fi i bezbariérových spojů
12.12.2022 - České dráhy v novém jízdním řádu 2023 podstatně rozšíří nabídku služeb ve svých vlacích. Nejvíce přibude vlaků s wi-fi, nabídkou přepravy jízdních kol, bez bariér nebo s možností napájet cestovní elektroniku. Dopravce v grafikonu zavádí celkem 9 197 různých vlaků. Denně pak vypraví v průměru 6 736 spojů. Spoje ČD najedou během roku zhruba 118 milionů kilometrů.
První motorové vlaky řady 847 od Pesy jsou před dokončením
9.12.2022 - Polský výrobce vlaků Pesa Bydhošť prezentoval na pravidelném kontrolním dni stav objednávky 66 dvoučlánkových motorových vlaků řady 847. Ty by měly přibližně za rok zamířit do Středočeského, Jihočeského a Pardubického kraje, kde významně pozvednou kvalitu vozového parku na neelektrifikovaných tratích.
ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS
7.12.2022 - Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 nákladního dopravce ČD Cargo a úspěšně tak dokončila významnou zakázku. Celý projekt uskutečňovalo sdružení dodavatelů v čele s ČD - Telematikou a AŽD.
ČD hledají nástupce CityElefantů i nové rychlíkové jednotky
5.12.2022 - České dráhy pokračují v obnově svého vozidlového parku. V uplynulých týdnech vypsaly hned dvě soutěže, z nichž by měli vzejít dodavatelé nových vlaků. V prvním případě jde o elektrické jednotky pro rychlíkové spoje, jejichž maximální rychlost bude 200 km/h. Druhý tendr je na nové dvousystémové, čtyřvozové patrové jednotky, které doplní a postupně nahradí stávající příměstské vlaky CityElefant. Vítěz může dodat až 90 jednotek a předpokládaný objem této investice je až 42,2 miliardy korun včetně zajištění fullservisu.