Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Dalibor Zelený se vrátil do čela Českých drah
8.8.2013 - Dozorčí rada Českých drah rozhodla na svém mimořádném zasedání 30. července o odvolání Petra Žaludy z funkce předsedy představenstva společnosti. Na jeho místo byl vzápětí zvolen Dalibor Zelený. Ještě tentýž den se představenstvo rozhodlo odvolat Petra Žaludu jako generálního ředitele. Tím se stal rovněž Dalibor Zelený, který tuto funkci vykonával již v letech 1998–2003.
Lanová dráha na Ještěd dělá radost už osm desetiletí
25.7.2013 - Výjimečná, atraktivní, populární, bezpečná. Tato přízviska si dráha na Ještěd určitě zaslouží. Unikátní charakter lanovky vyplývá především z okolní krajiny a horní stanice v těsné blízkosti nepřehlédnutelné budovy vysílače/hotelu Ještěd, která patří mezi národní kulturní památky a architektonické skvosty naší republiky. Jediná lanovka ve vlastnictví Českých drah funguje již osmdesát let.
Pendolino na jihu Čech oslavilo 110 let dráhy do Bechyně
11.7.2013 - Deset let od stého výročí oslav Křižíkovy Bechyňky uplynulo jako voda. V sobotu 22. června si proto davy lidí mezi Táborem a Bechyní nenechaly ujít bohatý program, který provázel 110. výročí zahájení provozu na první elektrifikované dráze v Rakousko-Uhersku. Tahákem akce byla jízda Pendolinem. Jednotka řady 680 se poprvé s cestujícími podívala do jižních Čech.
Pestrobarevné polepy pro RegioSpidery na Vysočině
27.6.2013 - Druhou červnovou sobotu zažila Vysočina pestrobarevný rej na kolejích. Motorové vozy Českých drah Regio-Shuttle RS1, známé pod názvem RegioSpider, se totiž v Havlíčkově Brodě představily v šestici nových, velmi výrazných polepů. Nátěry mají prezentovat konkrétní města v regionu. V rámci slavnosti se třívozové soupravy rozjely ukázat na tratě do různých částí Vysočiny.
Velká voda v Čechách: vlaky pomáhaly lidem v ohrožení
13.6.2013 - Velká voda opět vtrhla do České republiky. Z hlediska železničního provozu se červnové záplavy dotkly především prvního koridoru na území Čech. I když řada omezení se týkala také dalších hlavních a vedlejších tratí, na počty cestujících se problémy nakumulovaly hlavně v relaci Pardubice – Praha (při kolapsu stanice Kolín) a později Praha – Ústí nad Labem. Co je však hlavní: ukázalo se, že se železničáři dokázali poučit ze záplav z roku 2002.