Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Panter a žralok vyrážejí do regionů na lov cestujících
11.10.2012 - A je to tady! Léta čekání na nové vlaky v regionální dopravě loni skončila dodávkami motorových vozů od firmy Stadler. Nyní přicházejí České dráhy se skutečnou revolucí. Elektrický RegioPanter a motorový RegioShark vyrazily v osmi krajích republiky na koleje do provozu s cestujícími. Jejich nasazení znamená pro obyvatele dotčených míst stejný skok v kvalitě dopravy jako CityElefanty pro obyvatele Prahy a středních Čech před zhruba deseti lety.
D1 Express Praha – Brno místo ucpané dálnice
27.9.2012 - Cestování mezi dvěma největšími městy v republice po nejstarší dálnici u nás má svou železniční alternativu. Od 4. října České dráhy navíc nabídnou spoje nazvané D1 Express, které zajistí rychlé a pohodlné spojení mezi Prahou a Brnem bez zastavení. Dva páry vlaků denně provozované na komerční riziko budou řazeny z modernizovaných klimatizovaných vozů.
V Pendolinu se šíří vlny elektronické zábavy
13.9.2012 - Bezdrátové připojení k nejvyužívanější světové síti je od poloviny července k dispozici ve všech spojích SuperCity Pendolino. V sedmi jednotkách řady 680 nyní mohou cestující zdarma využít bezdrátovou palubní síť s připojením k internetu v nejvyšší dostupné kvalitě. Palubní portál rovněž umožňuje sledovat on-line jízdu vlaku z čelní i zadní kamery Pendolina.
Sedm českých railjetů startuje v prosinci 2014
30.8.2012 - Dlouho diskutovaný nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort, které jsou známé pod obchodním názvem ÖBB railjet, se stává realitou. Během následujících dvou let dodá Siemens Českým drahám sedm jednotek, které budou v prosinci 2014 nasazeny na komfortní spojení Prahy, Brna, Vídně a Grazu (Štýrského Hradce) jako společný produkt ÖBB a ČD.
Muzeum drážní historie v Olomouci je realitou
9.8.2012 - Největší železniční muzeum v České republice, v Lužné u Rakovníka už není osamoceno. První srpnovou sobotu České dráhy slavnostně otevřely další stánek železniční historie umístěný v samém srdci Hané – v Olomouci. Bývalé depo pro motorové vozy se během několika měsíců proměnilo v místo, kam povedou kroky nejen moravských drážních nadšenců.