Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Napájecí soustavy na železnici se sjednotí
11.4.2017 - Dlouhá desetiletí trvající nejednotnost v napájecích soustavách na železnici se stane minulostí. V budoucnu začnou vlaky po tuzemské síti jezdit výhradně pod střídavým napětím. První krok k této změně učinila Centrální komise ministerstva dopravy, když loni v prosinci schválila studii s názvem „Koncepce přechodu na jednotnou napájecí soustavu ve vazbě na priority programového období 2014–2020 a naplnění požadavků TSI ENE“.
Na letiště vlakem, ale ne hned
10.4.2017 - Frankfurt, Londýn, Mnichov, Atlanta, Tokio, nově Vídeň, ale také Drážďany, Varšava, nebo Ostrava. Co mají tato města společného? Železniční spojení center s mezinárodním letištěm. Po bok těchto sídel by se měla za čas přidat i Praha. O vybudování železnice na letiště v Ruzyni a modernizaci trati do Kladna se mluví už od 90. let. Po letech přešlapování se snad konečně začíná blýskat na lepší časy.
Prvního máje opět vyjede Retro Ostravan
7.4.2017 - České dráhy vypraví prvního května speciální vlak Retro Ostravan. Dnes národní dopravce spustil prodej zpátečních jízdenek, nejlevnější vyjde na necelou pětistovku včetně občerstvení ve vlaku a kulturního programu v Ostravě.
Bezpečnost na přejezdech zvýší další úpravy
7.4.2017 - Na tuzemské drážní síti se pokračuje ve zvyšování zabezpečení železničních přejezdů. Jen letos jich Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepší zhruba dvě stě. Nejvíce půjde o přejezdy s výstražnými kříži, které budou nově vybavené světelnou signalizací. Za poslední tři roky SŽDC zmodernizovala celkem 276 železničních přejezdů za více než dvě miliardy korun.
Viadukty jdou k zemi, cestující čekají omezení
6.4.2017 - Nevyhnutelná přestavba plzeňského železničního uzlu a s ní související změny nepřidělávají vrásky jen cestujícím, ale i Českým drahám. Ty kvůli rekonstrukci mostů přes Mikulášskou ulici musí kromě jiného zajistit výlukový jízdní řád. Navíc práce na mostech a dosud nemodernizovaných částech nádraží zaberou několik let. Na co se tedy musí lidé připravit?