Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Itálie: Opomíjená vysokorychlostní velmoc
7.9.2018 - Když se u nás mluví o vysokorychlostní dopravě, pak se nejčastěji zmiňuje sousední Německo, Francie proslavená rychlovlaky TGV nebo Španělsko, které za evropské peníze vybudovalo nejrozsáhlejší vysokorychlostní síť v Evropě. Neprávem se ale úplně zapomíná na Itálii, evropskou kolébku vysokorychlostní železnice. Právě tam začala výstavba první moderní vysokorychlostní tratě na našem kontinentu a dodnes může italská železnice nabídnout bohatou inspiraci.
In Karta Českých drah si s Lítačkou v PID rozumí
6.9.2018 - Cestování veřejnou městskou, příměstskou a vlakovou dopravou a odbavení je v Praze a ve středních Čechách výrazně zjednoduší. Praha totiž ve spolupráci s Českými drahami a dalšími dopravci spustila Multikanálový odbavovací systém PID Lítačka (MOS), v němž funguje také In Karta ČD. Pro zákazníky je důležité, že i In Karta ČD je jedním z prvků, které jsou do MOS začleněny.
Národní dopravce revitalizuje další vozy starších řad
5.9.2018 - Kvalita cestování je na prvním místě pozornosti ČD a díky tomu trvale roste počet přepravených cestujících. Vlivem průtahů při procesování veřejných zakázek na nové vozy je bohužel jisté, že všechny starší vagony označované jako „koženky“ se nepodaří z provozu dálkových vlaků koncem roku 2019 odstavit, jak se původně předpokládalo. Proto je upravován interiér u 100 vozů řad A, B, AB a BDs.
Restaurační vozy čeká proměna
4.9.2018 - ČD reagují na zvýšenou poptávku zákazníků po cestování v první třídě. Již počátkem roku 2019 se objeví první „jedničky“, jež vzniknou kompletní přestavbou jídelních vozů. Na řadu postupně přijde osmnáct restauračních vozů řad WRmee816, tří řady WRmee814 a redesign zasáhne i stávajících šest bistrovozů řady ARmpee832. O zakázku se postará DPOV, dceřiná společnost ČD.
V září začíná další část výluky brněnského uzlu
3.9.2018 - Další část výluky v brněnském železničním uzlu, která začne 3. září, výrazně zasáhne do osobní dopravy. Skončí prázdninová omezení a zásadně se změní výlukový dopravní model, který platí od 16. července. Protože během školního roku jezdí v jihomoravské dopravní integraci násobně více regionálních vlaků ČD, z nichž řada dodržuje čtvrthodinový interval, budou muset některé spoje jezdit na brněnské dolní nádraží namísto hlavního.
