Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
JŘ 2019: Návrat Pendolin i noční spoj do Berlína
21.11.2018 - Mezistátní a dálkový jízdní řád vlaků Českých drah se pro rok 2019 změní jen částečně. Novinkami jsou páteční posilové SC Pendolino Košičan z Prahy do oblasti Tater a Košic, přibližně čtvrthodinové zkrácení cesty z Prahy do Mnichova, nové přímé noční spojení jižní Moravy a Ostravy s Berlínem vlakem nightjet, náhrada některých doplňkových vlaků InterCity spoji SC Pendolino a více přímých spojů mezi Prahou a Opavou.
ČD v Jihlavě využívají multifunkční budovu
20.11.2018 - V nedávné době bylo v krajském městě Vysočiny Jihlavě zprovozněno několik nových pracovišť národního dopravce České dráhy. Vedle Regionálního obchodního centra Jihlava si v nových prostorech našli své místo zaměstnanci Regionální správy majetku (RSM) Brno, ale také odborů bezpečnosti, informatiky a personálního ČD.
Vernisáž fotografií na pardubické univerzitě
19.11.2018 - Fotografická výstava, kterou připravily České dráhy ke sto letům vzniku republiky a státních drah, byla po Praze instalována tentokrát ve vstupní aule Dopravní fakulty Jana Pernera na pardubické univerzitě.
Další monitory pro Vysočinu a Olomoucko
16.11.2018 - Během necelého měsíce obdržela nemocnice v Novém Městě na Moravě v kraji Vysočina a současně nemocnice v Prostějově na Olomoucku další monitory dechu, které pomáhají eliminovat náhlá zastavení dechu u kojenců. Ve středu 7. listopadu předal náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod Michal Štěpán celkem osm monitorů na Vysočině a o den později pětici dalších na Hané.
Do Šternberka a Uničova až stošedesátkou
14.11.2018 - Místo půlhodiny pouhou čtvrthodinu a navíc elektrickými vlaky. To čeká cestující z Uničova do Olomouce na přelomu let 2022 a 2023. Delší dobu plánovaná modernizace trati Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk, na které jezdí spoje Českých drah, nabývá konkrétních obrysů a zahájení stavby se plánuje na léto příštího roku. V některých úsecích budou moci elektrické soupravy využít dokonce rychlosti až 160 km/h. Doprava po železnici se tak podstatně urychlí a bude významně konkurovat osobním automobilům.